انتخاب-بهترین-رنگ-موکت-برای-اتاق-خواب

انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب | چگونه بهترین رنگ موکت را برای اتاق انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب همیشه دغدغه‌ای جدی برای خریداران است. اتاق خواب در منزل محلی است برای ایجاد حس آرامش و استراحت کردن و به همین دلیل برای انتخاب موکت برای اتاق خواب باید به عوامل مهمی مانند دکوراسیون اتاق خواب،نور و روانشناسی رنگ‌ها توجه کرد.

وقتی نیازهای خود در رابطه با موکت و همچنین توجه و سلیقه‌ی خود نسبت به دکوراسیون اتاق را تشخیص دهید، می‌توانید بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب را انتخاب کنید.

در ادامه به انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب می‌پردازیم و برای انواع اتاق رنگ‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم:

گاهی اوقات برای انتخاب بهترین رنگ موکت برای دکوراسیون اتاق خواب رنگ خاصی مانند مشکی یا قرمز را مدنظر قرار می‌دهید، ولی وقتی در عمل قصد خرید موکت را دارید شاید کمی عقب نشینی کنید.

دلیل این عقب نشینی هم این است که وقتی از نزدیک با این رنگ‌های تند یا به اصطلاح غیر متعارف روبروی می‌شوید، متوجه جلب توجه زیاد این رنگ‌ها و به نوعی بر هم زدن آرامش خود می‌شوید و رنگ‌های تند را کنار می‌گزارید.

البته این برای همه صدق نمی‌کند و افرادی نیز هستند که با رنگ‌های تند و تیره نیز احساس آرامش می‌کنند.

برای انتخاب رنگ موکت برای اتاق خواب باید به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید. برای مثال رنگ آبی روشن باعث آرامش و رنگ قرمز باعث ایجاد هیجان می‌شود، پس بهتر است از رنگ‌های آرامش بخش برایی دکوراسیون اتاق خواب بهره بگیریم.

برای استفاده از موکت با رنگ تیره باید به نور اتاق توجه کنید. نور تاثیر انکار ناپذیری در دیدن رنگ موکت دارد و با تغییر نور، رنگ موکت هم مقداری متفاوت به نظر می‌رسد، پس هنگام خرید موکت به نور اتاق توجه کنید. اگر نور اتاق در روز از نور طبیعی تامین می‌شود می‌توانید از موکتی با رنگ تیره استفاده کنید. در اتاق‌هایی که نورگیر نیستند بهتر است از موکتی با رنگ روشن استفاده کنید.

از رنگ دیوارهای اتاق خواب غافل نشوید! اگر رنگ دیوار یا کاغذ دیواری اتاق خواب تیره است بهتر است از موکتی که دارای رنگ خنثی است استفاده کنید و برعکس، اگر رنگ دیوارهای اتاق خواب خنثی است و اتاق از نور مناسبی برخوردار است می‌توانید از موکتی با رنگ تیره استفاده کنید.

رنگ و سبک دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب نیز در تعیین انتخاب بهترین رنگ موکت برای دکوراسیون اتاق خواب تاثیر دارد. سعی کنید رنگ موکت با رنگ دکوراسیون و چیدمان مانند تخت، کمد و اکسسوری داخل متفاوت باشد. این تضاد و کنتراست باعث ایجاد زیبایی بیشتر در اتاق خواب می‌شود.

اگر تمایل دارید رنگ تمام وسایل اتاق خواب یکسان باشد، می‌توانید از موکتی با رنگ مشابه با رنگ دکور اتاق استفاده کنید تا کمی رنگ موکت اتاق خواب با رنگ وسایل اتاق هارمونی داشته باشد تا هم وسایل جلوه خود را حفظ کنند و هم زیبایی موکت نمایان باشد.

انتخاب-بهترین-رنگ-موکت-برای-اتاق-خواب
انتخاب-بهترین-رنگ-موکت-برای-اتاق-خواب

بهترین موکت برای اتاق خواب

برای انتخاب بهترین موکت برای اتاق خواب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. عواملی مانند نور اتاق خواب، سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب و مهمتر از همه چه کسی از اتاق خواب استفاده می‌کند، اتاق کودک است، اتاق والدین یا اتاق مهمان.

با دانستن این پارامتر‌ها می‌توانیم انتخاب مناسبی داشته باشیم.

موکت برای اتاق کودک بهتر است نرم و دارای پرز بلند باشد تا برای کودک حس راحتی داشته باشد و همچنین هنگام بازی کردن از ضربات فیزیکی احتمالی که هنگام زمین خوردن ممکن است برای کودک ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

رنگ موکت اتاق کودک امروز دغدغه‌ی خیلی از والدین شده است. بهتر است از موکتی با رنگ چرک تاب و نسبتا روشن در اتاق کودک استفاده شود تا خیالتان از بابت تمیزی و شستشو راحت باشد.

موکت برای اتاق والدین یا اتاق مستر و مهمان بهتر است زیاد پرز بلند نباشد تا هنگام راه رفتن احساس عدم تعادل به خاطر پرز بسیار بلند در فرد ایجاد نشود. همچنین رنگ موکت اتاق بهتر است با دکوراسیون تضاد داشته باشد تا موکت به اتاق جلوه متفاوتی ببخشد.

اتاق مستر معمولا بیشترین رفت و آمد را در بین اتاق‌ها در منزل دارد پس بهتر است از موکتی برای اتاق مستر و حتی مهمان استفاده شود که دوام بالایی در برابر ساییدگی و کوبیده شدن داشته باشند.

در انتخاب موکت برای اتاق خواب به سلیقه و نظر خود نسبت رنگ موکت نیز توجه کنید تا موکت برایتان لذت بخش باشد و زود از موکت خسته نشوید تا بخواهید موکت خود را عوض کنید.

اتاق خواب معمولا مملو از وسایل سنگین مانند تخت کمد است، پس در انتخاب موکت برای اتاق خواب دقت بفرمایید و موکت با دوام و با کیفیت انتخاب کنید تا در مدت کوتاهی مجبور نشوید به خاطر کیفیت پایین موکت، همه وسایل اتاق را برای تعویض موکت جابجا کنید!

بهترین-موکت-برای-اتاق-خواب
بهترین-موکت-برای-اتاق-خواب

موکت برای اتاق خواب عروس

موکت برای اتاق عروس باید روشن باشد تا حس نو بودن را القا کند. موکت پرز بلند می‌تواند برای تزیین اتاق عروس مناسب باشد تا به کف حس پر بلند و زیبایی را القا کند. بهتر است رنگ موکت اتاق عروس از رنگ‌های شاد و زنده استفاده کنید.موکت برای اتاق عروس را باید با دکوراسیون اتاق ست کرد تا جلوه اتاق بهتر نمایان شود.

در پایان

اتاق خواب از جمله فضاهای بسیار مهمی است که باید برای دکوراسیون داخلی آن وقت و انرژی زیادی را صرف کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم .انتخاب بهترین موکت چه به لحاظ رنگ و جنس آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون اتاق خواب دارد. با جستجو کردن در اینترنت یا مشاوره از طراحان داخلی می‌توانید ایده‌های زیادی در در ارتباط با اتاق خواب منزل خود بدست آورید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید