سبک‌ های دکوراسیون اتاق خواب

سبک‌ های دکوراسیون اتاق خواب | بررسی 7 سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب

امروزه سبک‌ های دکوراسیون اتاق خواب مانند دیگر فضاهای داخلی خانه بسیار پر اهمیت و مهم است.از آنجایی که اتاق خواب از جمله فضاهایی است که اوقات زیادی را در آن می‌گذرانیم و به نوعی محل آرامش و استراحت محسوب می‌شود اهمیت دکوراسیون داخلی آن صد چندان می‌شود.

در این مقاله به معرفی سبک‌ های دکوراسیون اتاق خواب می‌پردازیم تا با ایده کردن از اصول یک سبک دکوراسیون داخلی، اتاق خواب به محیطی بسیار خاص و به فضای مورد علاقه شما تبدیل شود.

اتاق خواب مدرن

سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک مدرن معمولا به صورت ساده و با استفاده از فرم‌های هندسی مانند دایره و مربع و به دور از هر گونه پیچیدگی طراحی می‌شود.

در این سبک سعی بر آن است از رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری به عنوان رنگ‌های اصلی و پایه در نظر گرفته شود و با به کار گیری عناصر هنری مانند تابلوهای نقاشی مفاهیم انتزاعی نمایش داده شود.

اتاق-خواب-مدرن
اتاق-خواب-مدرن

اتاق خواب مینیمال

اتاق خواب مینیمال از سبک‌های بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود که در واقع از سبک مدرن مشتق شده است.از ویژگی‌های اتاق خواب مینیمال توجه به سادگی و دوری از هرگونه تزئینات است.

استفاده از رنگ‌های مونوکروم و ترکیب آن با متریال‌هایی مانند شیشه، چوب و فلز در اتاق خواب به سبک مینیمال بسیار به چشم می‌خورد.

اتاق-خواب-مینیمال
اتاق-خواب-مینیمال

اتاق خواب وینتیج

در اتاق خواب به سبک وینتیج از لوازم و عناصر قدیمی و خاطره انگیز استفاده می‌شود. در  دکوراسیون داخلی به سبک وینتیج از اصول خاصی پیروی نمی‌شود و در این سبک هر نوع چیدمان و طرحی را می‌توانید پیاده سازی کنید.

استفاده از رنگ‌های سفید و کرم و خاکستری به عنوان رنگ‌های اصلی و استفاده از رنگ‌هایی مانند صورتی و آبی در قالب جزئیات استفاده می‌شود.

اتاق-خواب-وینتیج
اتاق-خواب-وینتیج

اتاق خواب کلاسیک

از مهمترین ویژگی‌های اتاق خواب به سبک کلاسیک وجود تقارن و تعادل است. در اتاق خواب به سبک کلاسیک که برگرفته از معماری داخلی یونان و روم است استفاده از از تزئینات زیاد و رنگ‌ها و پارچه‌های پر زرق و برق بسیار به چشم می‌خورد.

رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، کرم و طلایی و همچنین استفاده از کاغذ دیواری کلاسیک به همراه طرح و نقش‌های پیچیده از عناصر اصلی در اتاق خواب به سبک کلاسیک است.

اتاق-خواب-کلاسیک
اتاق-خواب-کلاسیک

اتاق خواب به سبک صنعتی

اتاق خواب به سبک صنعتی از جمله سبک‌هایی است که بعد از جنگ جهانی دوم بسیار مورد استقبال قرار گرفت.از ویژگی‌های این سبک استفاده دیوارهای نمایان آجری یا بتنی به همراه عناصر قدیمی مانند لوله‌های فلزی و آویزهای قدیمی بدون هیچ پوششی در فضای داخلی منزل در معرض نمایش بگذارد.

اتاق-خواب-به-سبک-صنعتی
اتاق-خواب-به-سبک-صنعتی

اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی

اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی که برگرفته از سبک زندگی کشورهای اسکاندیناوی است از سبک های بسیار پرطرفداری است که سفیدی و روشن بودن از مشخصه‌های بارز آن محسوب می‌شود.

داشتن پنجره‌های بزرگ به همراه پرده‌های نازک و استفاده از پارکت‌های چوبی در این سبک بسیار به چشم می‌خورد، همچنین استفاده از نور مصنوعی سفید و چیدمان ساده‌ی مبلمان از ویژگی‌های این سبک است.

اتاق-خواب-به-سبک-اسکاندیناوی
اتاق-خواب-به-سبک-اسکاندیناوی
 

اتاق خواب به سبک روستیک

اتاق خواب روستیک به نوعی سبک روستایی است که حال و هوای طبیعت را القا می‌کند.در این سبک استفاده از بافت‌های روستایی، کهنگی و دست ساز بودن لوازم و عناصر داخلی بسیار به چشم می‌خورد. در این سبک استفاده از متریال‌های طبیعی مانند چوب و سنگ و بهره بردن از رنگ‌های خاکی، شکلاتی و کرم از مشخصات بارز آن محسوب می‌شود.

اتاق-خواب-به-سبک-روستیک
اتاق-خواب-به-سبک-روستیک
 

در پایان

در این مقاله به 7 مورد از سبک های دکوراسیون داخلی اتاق خواب به صورت مختصر اشاره شد که با توجه به سلیقه، فضا، بودجه و نیز با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه می‌توانید طرح دلخواه خود را انتخاب و اجرایی کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید