تفاوت-پارکت-لمینت-و-سرامیک

تفاوت پارکت لمینت و سرامیک | پارکت بهتر است یا سرامیک؟

تفاوت پارکت لمینت و سرامیک در دکوراسیون داخلی یا بهتر است بگوییم که پارکت بهتر است یا سرامیک ؟به عبارتی دو نوع کف‌پوش هستند که می‌توان از آن‌ها در فضای داخلی استفاده کرد و هر کدام معایب و مزایایی دارند که در این مقاله ما به مزایای پارکت لمینت نسبت به سرامیک می‌پردازیم:

تفاوت پارکت لمینت و سرامیک در دکوراسیون داخلی

تفاوت‌های ظاهری:

سرامیک ها معمولاً سطح براق و جذابی دارند، در حالی که پارکت لمینت علاوه بر ظاهر زیبای خود، حس گرمای طبیعی را به دکوراسیون منزل می‌بخشد.

نصب و نگهداری:

سرامیک‌ها به دلیل سطح براق خود، به سختی خط و خش را به خود می‌گیرند و نگهداری آن‌ها نسبت به پارکت لمینت ساده‌تر است،اما پارکت لمینت‌ها هم به دلیل ساختار چند لایه بودن خود در برابر خط و خش مقاوم هستند.

قابلیت بازسازی:

در صورت خراب شدن چند قطعه از پارکت لمینت، می‌توان آن قطعات را جدا کرده و جایگزین کرد،اما در صورت خراب شدن چند قطعه از سرامیک، باید کل آن قسمت را تعمیر کرد.

قابلیت حمل و نقل:

پارکت لمینت‌ها به دلیل سبک بودن، قابل حمل و نصب در محل‌های مختلف هستند، در حالی که سرامیک‌ها به دلیل وزن بالای خود، قابل حمل نبوده و نصب آن‌ها نسبت به پارکت لمینت سخت‌تر است.

قابلیت انتقال دما:

راه رفتن بر روی سرامیک در فصل زمستان تا حدی آزار دهنده‌ست، اما پارکت لمینت به دلیل داشتن متریال چوب در ساختار خود به نوعی یک عایق سرما محسوب می‌شود و حس گرما را منتقل می‌کنند.

مزایای پارکت لمینت در مقایسه با سرامیک

اگر قصد خرید پارکت لمینت برای منزل یا محیطی که در آن فعالیت می‌کنید را دارید ،مزایای پارکت لمینت در مقایسه با سرامیک را در این بخش بررسی می‌کنیم که عبارتند از:

  • پارکت لمینت به دلیل متریال چوبی که در خود دارد، حس گرمای طبیعی را به دکوراسیون منزل می‌بخشد و در مقایسه با سرامیک، سرد نیست.
  • پاک کردن و نگهداری پارکت لمینت نسبت به سرامیک ساده‌تر است.
  • در صورت خراب شدن چند قطعه از پارکت لمینت، می‌توان آن قطعات را جدا کرده و جایگزین کرد،اما در صورت آسیب دیدن چند قطعه از سرامیک تخریب آن قسمت،سپس پیدا کردن کد رنگی سرامیک مورد نظر کار چندان آسانی نیست.
  • پارکت لمینت‌ها به دلیل سبک بودن، قابل حمل و نصب در فضاهای مختلف هستند، در حالی که سرامیک به دلیل وزن بالای خود، قابل حمل نبوده و نصب آن‌ها نسبت به پارکت لمینت سخت‌تر است.
  • پارکت لمینت برای تمامی فضاها مناسب است و به دلیل جذابیت و زیبایی‌ای که دارد برای فضاهای تجاری،اداری و مسکونی استفاده می‌شود.
  • نصب پارکت لمینت به علت کلیکی بودن نسبت به سرامیک که نیازمند ملات و … است از راحتی بیشتری برخوردار است.
پارکت-لمینت-برای-فضای-مسکونی
پارکت-لمینت-برای-فضای-مسکونی

تفاوت پارکت لمینت و سرامیک در برابر رطوبت

به طور کلی هر دو کفپوش نسبت به رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است،بطور مثال پارکت لمینت به دلیل استفاده از روکش مقاوم در برابر آب و  هسته‌ی HDF مقاوم در برابر آب است و به نوعی ضد آب است، همچنین پارکت لمینت دارای لایه متعادل کننده مقاوم در برابر آب و رطوبت است که پایداری آن را افزایش می‌دهد و از نفوذ آب به کف زمین جلوگیری می‌کند.

در مقابل، سرامیک نیز کمترین جذب رطوبت را دارد و در مقابل خط و خش نیز مقاومت بیشتری نسبت به پارکت لمینت دارد. به هر حال، هر دوی این کفپوش‌ها در مقابل رطوبت و آب مقاوم هستند و اگر نگهداری و نصب صحیح داشته باشند، مشکلی پیش نمی‌آید.

روش‌ تمیز کردن پارکت لمینت و سرامیک پس از تماس با رطوبت و آب

برای تمیز کردن پارکت لمینت و سرامیک پس از تماس با آب، بهتر است از یک حوله خشک و نرم برای خشک کردن آب استفاده کرده و سپس با یک حوله‎‌ی مرطوب و نرم، پارکت را تمیز کنید.

برای این کار می‌توانید از آب گرم و شوینده مخصوص برای پارکت لمینت یا سرامیک استفاده کنید. پس از تمیز کردن، با یک حوله خشک و نرم، پارکت را خشک کنید.

همچنین، برای جلوگیری از آسیب به پارکت لمینت و سرامیک، از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن استفاده نکنید و از شوینده‌های مخصوص برای پارکت لمینت و سرامیک استفاده کنید.

روش‌-تمیز-کردن-پارکت-لمینت-و-سرامیک
روش‌-تمیز-کردن-پارکت-لمینت-و-سرامیک

در پایان

آیا سرامیک بهتر است یا پارکت لمینت ؟ به طور کلی هر دو کفپوش از کیفیت بالایی برخوردارند که نسبت به سلیقه،طراحی داخلی و بودجه‌ای که برای فضای داخلی در نظر می‌گیرید هر یک از آن دو را برای دکوراسیون داخلی یا حتی در فضای باز می‌توانید استفاده کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید