دکوراسیون-داخلی-به-سبک-مدیترانه-ای

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ ای;سبکی به زیبایی دریای مدیترانه

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ ای از جمله سبک‌های طراحی داخلی است که در کشورهای حوزه دریای مدیترانه مانند فرانسه،ایتالیا و یونان رواج پیدا کرد و به تدریج به عنوان یک سبک از دکوراسیون داخلی محبوبیت پیدا کرد.

این سبک شامل استفاده از رنگ‌های خالص و طبیعی، لوازم چوبی دست‌ساز، بافت‌های درشت و ظریف در دیوارها، کف‌پوش‌های سنگی یا سرامیکی، الگوها و طرح‌های گلدار و گیاهی و همچنین استفاده از المان‌های دریایی مانند ماهی و صدف است.

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای شامل ویژگی‌های خاصی است که در طراحی داخلی این سبک باید مورد توجه قرار گیرد. در این سبک از رنگ‌های گرم و خنثی استفاده می‌شود که با اکسسوری و آثار هنری رنگی، به آن جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز می‌دهد.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ ای

برخی از ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای عبارتند از:

استفاده از لوازم دکوری: در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای از تزئینات سنتی مانند مبلمان دست‌ساز، گلدان، بشقاب‌های تزئینی،سفال‌ها و سرامیک‌های لعاب‌دار استفاده می‌شود.

استفاده از روشنایی طبیعی: در این سبک بیشتر از نور طبیعی خورشید استفاده می‌شود.استفاده از پنجره‌های بزرگ با تاقچه‌های قوسی که نور را تنها در مناطق مورد نیاز هدایت می‌کنند.

استفاده از مصالح طبیعی: سنگ و چوب از اصلی‌ترین مصالح و مواد طبیعی مورد استفاده در دکوراسیون خانه به سبک مدیترانه‌ای هستند،همچنین برای پوشش‌ دیوارها از گچ سفید با پرداخت طبیعی بهره گرفته می‌شود تا فضایی روستایی ایجاد شود.

استفاده از پالت رنگ خاص: در این سبک باید از یک پالت رنگ خنثی استفاده کرده و سپس با اکسسوري و آثار هنري رنگي، به آن جلوه‌ای زيبا و چشم نواز داد.

استفاده از الگو‌های هندسي: الگو‌های هندسي نظیر خطوط، شكل‌هاي پیچیده و اسلیمی، شكل‌هاي قوسی برای درب‌ها و پنجره‌ها،آهن‌های فرفورژه و … در دكوراسيون داخلي به سبك مديترانه‌ای بسيار پر كاربرد هستند.

لازم به ذكر است كه در دكوراسيون داخلي به سبك مديترانه‌ای، علاوه بر ويژگي‌هاي فوق، باید به تأثیرات فضای باز، پذیرایى بزرگ، استفاده از گیاهان مدیترانه‌ای ، فضای باز و پرنور و فضاى كافى براى حركت نیز توجه می‌کنند.

در کل، دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای با ترکیب عناصر سادگی، راحتی و عملی بودن، مصالح طبیعی و رنگ‌های گرم و خنثی، جلوه‌ای زیبا و جذاب به فضای داخلی خانه می‌بخشد.

دکوراسیون-داخلی-به-سبک-مدیترانه-ای
دکوراسیون-داخلی-به-سبک-مدیترانه-ای

چه رنگ‌هایی در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ ای استفاده می‌شود؟

در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای از انواع مختلف رنگ‌ها از جمله رنگ‌های گرم،سرد و خنثی استفاده می‌شود. از رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، کرمی، خاکستری تا رنگ‌های سرد مانند آبی یخی، آبی فیروزه‌ای، آبی تیره نیز در کنار وسایل دکوری ترکیب شده و محیط  را به سبک مدیترانه‌ای تبدیل می‌کند.

در صورت عدم تمایل به استفاده از رنگ‌های سرد، از رنگ‌های الهام گرفته از آفتاب مثل قهوه‌ای مایل به قرمز، زیتونی، قرمز، صورتی و زرد پررنگ نیز می‌توان استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای از الگوها و طرح‌های گل و گیاه برای پوشش مبلمان استفاده می‌کنند.ترکیب رنگ‌های مختلف و الگوهایی که در سبک مدیترانه‌ای استفاده می‌شود فضایی جذاب و منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.

از روش‌های مختلفی برای استفاده از رنگ و طرح‌های گوناگون در سبک مدیترانه‌ای بهره می‌گیرند، به عنوان مثال ترکیب رنگ‌های گرم و سرد،تغییر شدت رنگ‌ها مانند استفاده از رنگ قهوه‌ای در شدت‌های مختلف که باعث جذابیت بیشتری به فضا می‌شود و محیط را سرزنده‌تر می‌کند.ترکیب رنگ و بافت نیز از دیگر روش های جذاب در این سبک است.

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ ای

چهار نوع سبک دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای را در نظر می‌گیریم:

سبک یونانی

در این سبک، ترکیب دیوارها و کف‌های سفید با لوازم دکوری آبی رنگ به صورت چشمگیری نمایان و برجسته است بسیاری دیگر از عناصر معماری سنتی یونانی نیز در این سبک مدیترانه ای استفاده که شامل طاق‌ها، توری‌ها، ستون‌ها و فرفورژه هستند. از ویژگی‌های این سبک محسوب می‌شود.

سبک مراکشی

در سبک مراکشی ترکیبی از معماری و دکوراسیون داخلی سنتی کشورهای عربی و اسپانیا دیده می‌شود.کاشی‌هایی با طرح‌های پیچیده،فرش‌های رنگارنگ و تزئینی و مبلمان‌های دست ساز در این سبک دیده می‌شود.

سبک اسپانیایی

در سبک اسپانیایی استفاده از خطوط ساده و قوسی شکل،استفاده از رنگ‌های خنثی و لوازم دکوری و آثار هنری بسیار به چشم می‌خورد.

سبک مدیترانه‌ای مدرن

ویژگی‌های این سبک :

رنگ‌های الهام گرفته از خورشید مانند قرمز، نارنجی و زرد استفاده از پارچه‌های نساجی با الگوهای جذاب استفاده از مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب استفاده از نورپردازی مناسب با استفاده از پنجره‌های بزرگ و درب‌های شفاف استفاده از مبلمان با خطوط ساده و منحصر به فرد استفاده از تزئینات دیواری با الگوهای هندسی و تصاویر طبیعت استفاده از لوستر با طرح‌های جذاب استفاده از کاشی‌های سفید و خاکستری در کفپوش‌ها

در پایان

خانه های قدیمی ایرانی که دارای فضای باز و مساحت تقریبا زیادی هستند جزء بهترین گزینه ها برای اجرای دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه‌ای محسوب شوند.ویژگی‌هایی چون داشتن پنجره‌های بزرگ،داشتن حیاط،جذب نور طبیعی باعث می‌شود تا طراحی خانه به سبک مدیترانه‌ای با توجه به ویژگی‌های آن که در این مطلب به آن پرداخته شد و استفاده از ایده‌های مختلف

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید