موکت-پرز-بلند

موکت پرز بلند | معایب و مزایای موکت‌های پرز بلند

موکت پرز بلند یا موکت پرز‌دار جزء محبوب‌ترین موکت‌های شرکت پالاز است. موکت پرز بلند شرکت پالاز دارای تنوع بالایی است و می‌توانید با هر سلیقه و کاربردی که از موکت انتظار دارید، از بین موکت‌های پرزدار شرکت پالاز هر مدلی را انتخاب کنید.

موکت‌های پرز بلند، نرم و راحت هستند و بر اساس ارتفاع پرز ، احساس خوشایندی را منتقل می‌کنند، به همین دلیل موکت پرز بلند طرفداران زیادی دارد و برای فضاهای مسکونی و هتلی مناسب است. موکت پرزبلند انواع مختلفی دارد و هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

انواع موکت پرزبلند

موکت‌های پرزبلند دارای مدل‌های متفاوتی است. ازعوامل اصلی ایجاد تفاوت در موکت‌های پرز بلند می‌توان به ارتفاع و تراکم نخ موکت اشاره کرد. موکت‌های پرز بلند را به سه دسته کلی تقسیم می‌کنیم:

  • موکت‌هایی با ارتفاع نخ 1 سانتیمتر
  • موکت‌های با ارتفاع نخ کمتر 1 سانتیمتر
  • موکت‌های با ارتفاع نخ بیش از 1 سانتیمتر

موکت‌هایی که ارتفاع نخ 1 سانتیمتر دارند جزء موکت‌های استاندار قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توان در اکثر فضاهای داخلی بخصوص اتاق خواب از آنها استفاده کرد.

موکت‌های پرزبلندی که ارتفاع نخی کمتر از 1 سانتیمتر دارند بیشتر برای زیر فرش یا مکان‌هایی استفاده می‌شوند که رفت و آمد زیادی وجود ندارد.

موکت‌های پرزداری که ارتفاع نخ آنها بیشتر از 1 سانتیمتر است بیشتر تزیینی هستند تا کاربردی و به دلیل ارتفاع نخ بالای آن معمولا تراکم کمی دارند. این نوع از موکت‌های پرزبلند بیشتر در فضاهای خصوصی کوچک و دارای رفت و آمد کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید با برش در ابعاد دلخواه و دور دوزی موکت پرز بلند، از آن به عنوان فرش شگی در جلوی مبل استفاده کنید.

البته ناگفته نماند تراکم در موکت‌های پرز بلند نقش بسیار مهمی در نرمی و ظاهر موکت دارد.هرچقدر تراکم موکت پرزدار بیشتر باشد موکت ضخیم‌تر و احساس نرمی کمتری را منتقل می‌کند، ولی غالبا ماندگاری بالاتری دارند.

موکت پرزدار هر چقدر تراکم کمتر و پرز بلندتری داشته باشد، احساس نرمی بیشتر و زیباتر به نظر می‌رسند، ولی از لحاظ نظافت و ماندگاری غالبا موکت‌های خوبی نیستند.

روش بافت موکت پرزبلند

موکت پرزبلند شرکت پالاز به روش کات پایل بافته می‌شود.  روش کات پایل یکی از جدیدترین روش‌ها در تولید موکت پرزدار است.

در این روش نخ که به صورن گره‌ای در کنار هم قرار گرفته اند برش می‌خورند و به صورت پرزدار تبدیل می‌شوند. اندازه پرز موکت پرزدار هم بستگی به اندازه نخ دارد و هرچقدر نخ بلندتر باشد پرز موکت نیز بلندتر می‌شود.

ضخامت و تراکم نخ نیز در اندازه پرز موکت تاثیر گذار است و معمولا با افزایش تراکم، ارتفاع پرز موکت کم می‌شود.

در بین عموم مردم به موکت پرزبلند موکت تافتینگ نیز گفته می‌شود و این کاملا اشتباه است. تافتینگ یک نوع بافت موکت است و در این بافت می‌توان هم موکت معمولی مانند بافت کبریتی و هم موکت پرزبلند تولید کرد.

جنس موکت‌های پرزبلند شرکت پالاز

جنس موکت‌های پرز بلند شرکت پالاز عمدتا از نخ پلی پروپیلن و پلی آمید است. پلی پروپیلن نخ رایج‌ و متداولتری است و به خاطر مواد اولیه ارزان‌تر و روش تولید آن آسان‌تراست.

موکت‌های پالاز که با نخ پلی پروپیلن تولید می‌شود دارای تنوع رنگی بالایی هستند و در بیشتر محصولات پر فروش و ارزان شرکت پالاز مانند موکت پالاز طرح افرا، از این نخ استفاده می‌شود.

نخ پلی آمید به خاطر مواد اولیه کمیاب و گران‌تر و همچنین فرآیند تولید پیچیده‌ی آن از قیمت بالاتری برخوردار است. در کنار قیمت بالاتر، موکت‌های پرز بلند پالاز که با نخ پلی‌آمید بافته شده است دارای کیفیت بالاتری است.

موکت‌های پرزدار پالاز که با نخ پلی‌آمید بافته شده اند دارای ماندگاری و مقاومت بالا در برابر کوبیده شدن و ساییدگی هستند.از موکت‌هایی که با نخ پلی آمید بافته شده‌اند به موکت الماس می‌توان اشاره کرد.

مزایا و معایب موکت پرز بلند

موکت‌های پرزبلند به دلیل ویژگی‌های مثبتی که دارد، جزء اولین انتخاب‌ خریداران است،اما در کنار نکات مثبت موکت پرزدار، باید به نکات منفی آن نیز توجه کرد تا انتخابی هوشمندانه و منطقی داشته باشیم.

مزایای موکت پرز بلند

در مجموع از مهمترین نکات مثبت موکت پرز بلند به نرم بودن و احساس خوشایند درهنگام استفاده از موکت، جلوگیری از آسیب هنگام زمین خوردن بخصوص در بین کودکان و افراد مسن(البته به ارتفاع پرز بستگی دارد)، عایق صدا بودن و گرفتن صداهای اضافی در محیط و زیبایی دوچندان نسبت به موکت‌های معمولی اشاره کرد.

موکت پرزبلند پالاز که با نخ پلی‌آمید بافته می‌شود علاوه بر خصوصیات مثبت اشاره شده، در برابر کوبیده شدن نیز مقاوم است و به سادگی شکل خود را در گذر زمان از دست نمی‌دهد و قابلیت شستشوی آسانی دارد.

معایب موکت پرز بلند

از معایب موکت پرزدار با نخ پروپیلن که معمولا کسی به آن توجه نمی‌کند می‌توان به نظافت و شستشوی سخت‌تر نسبت به موکت‌های معمولی و همچنین تغییر ظاهر آن بعد از استفاده در چندین سال اشاره کرد.

رنگ‌بندی موکت پرزبلند پالاز

موکت‌های پرزبلند پالاز دارای تنوع رنگی کاملی هستند و می‌توانید به راحتی با هر نوع سلیقه، یکی از رنگهای موکت پرزدار پالاز را انتخاب کنید.توجه کنید که هرچقدر موکت پرزدار دارای رنگ روشن‌تری باشد، نگهداری و نظافت آن سخت‌تر می‌شود.

موکت پرزدار بیشتر با دو نوع نخ با رنگ متفاوت بافت می‌شود تا موکت از لحاظ زیبا و چرک‌تابی در وضعیت مناسب‌تری قرار گیرد. در موکت‌های پرز بلند به دلیل ارتفاع نخ،حالت دو رنگ بودن بدون استفاده از رنگ مکمل ایجاد می‌شود.

موکت پرز بلند
موکت پرز بلند

قیمت موکت پرزبلند پالاز

قیمت موکت پرز بلند پالاز در بازار نسبت به سایر برندهای موکت در وضعیت بهتری قرار دارد و می‌توانید با هزینه منصفانه‌تری موکت پرزدار پالاز را تهیه بفرمایید. قیمت موکت پرزدار پالاز به عواملی مثل ارتفاع نخ، جنس نخ و تراکم نیز بستگی دارد.

هرچقدر پرز و تراکم موکت پرزبلند پالاز بیشتر باشد موکت دارای قیمت بالاتری است ،همچنین موکت پرزبلند پالاز که با نخ پلی‌آمید بافته می‌شود از بقیه موکت‌های پالاز دارای قیمت بالاتری است.

در پایان

موکت پرز بلند برای فضاهای داخلی به خصوص اتاق خواب انتخاب مناسبی است. با انتخاب موکت پرزدار برای فضای داخلی منزل خود، دیگر احتیاجی به استفاده از فرش ندارید.

فرش با ابعاد محدودی که دارد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای فضاهایی مانند اتاق باشد که تورفتگی و بیرون رفتگی زیادی دارد. با انتخاب موکت پرزبلند هم کل فضای اتاق را می‌توان موکت کرد و هم از نرمی و لطافت موکت بهره برد.

شما می‌توانید از مشاوره خانه پالاز کرج در انتخاب و خرید بهترین موکت پرز بلند پالاز استفاده کنید و بهترین انتخاب را بر اساس نیاز و بودجه خود فراهم کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید