دور دوزی موکت‌

دور دوزی موکت و چرا موکت پالاز را دور دوزی نکنیم؟

دور دوزی موکت یکی از بهترین روش‌ها برای تبدیل کردن موکت به فرش است. با دور دوزی موکت، علاوه بر افزایش طول عمر موکت و افزایش مقاومت آن در برابر ریش ریش شدن، ظاهر موکت زیبا‌تر و مجلل می‌شود. علاوه بر‌این با دور دوزی موکت از درآمدن نخ از کنار موکت نیز جلوگیری می‌شود.

مزایای دوردوزی موکت

دور دوزی یکی از متداول‌ترین کارهایی است که افراد بعد از خرید موکت انجام می‌دهند. اما برای همه موکت‌ها دوردوزی لازم است؟ بیشتر افراد اعتقاد دارند با دوردوزی موکت ، عمر آن افزایش می‌یابد. دوردوزی بیشتر برای شکل دادن به اطراف موکت استفاده می‌شود تا به لب ساده موکت شکلی متفاوت ببخشد.

در چه مواقعی موکت را دور دوزی نکنیم

دوردوزی موکت در بیشتر مواقع ظاهر موکت را جذاب‌تر می‌کند. ولی هنگامی که طاقه‌های موکت در کنار هم قرار می‌گیرند و یا اطراف موکت دیوارهایی با طول بلند هستند، دوردوزی موکت پیشنهاد نمی‌شود.

برای مثال شما در نظر بگیرید برای موکت کردن کف یک سالن که ابعاد بزرگی دارد، برای پوشش کامل مجبور هستید از چند قواره موکت استفاده کنید. حالا اگر قواره‌های موکت دوردوزی شده باشد، به درستی در کنار هم قرار نمی‌گیرند و بین موکت درز ایجاد می‌شود و نمایی بسیار بد به خود می‌گیرند.

دور دوزی برای موکت اتاق نیز زیاد پیشنهاد نمی‌شود. چون تمام اطراف موکت به دیوار منتهی می‌شود و نه از لحاظ ریش ریش شدن و نه از لحاظ زیبایی، دور دوزی تاثیر زیادی ندارد وهزینه اضافه است.

البته شما می‌توانید لبه موکت که در جلوی درب اتاق قرار می‌گیرد یا لبه موکتی که در سالن قرار دارد و از اطراف دید دارد و به دیوار یا جسم ثابتی منتهی نشده است را دور دوزی کنید.

روش‌های دور دوزی

امروزه دور دوزی به روش‌ صنعتی که با چرخ‌های مخصوص دوردوزی انجام می‌شود. روش دیگر به صورت دستی و با سوزن‌های بلند و قطور است که البته کاری سخت و زمانبر است.

روشی دیگر که خلاقانه و ساده‌تر است، دوختن پارچه با عرض کم به اطراف موکت است. این روش معمولا ارزان‌تر است و به سادگی در منزل نیز قابل اجرا است و فقط مستلزم تهیه پارچه‌ای است که با رنگ موکت هارمونی داشته باشد و همچنین داشتن سوزن و نخ مناسب است. البته کمی حوصله و ظرافت نیز باید چاشنی کار بشود.

متداول‌ترین روش دوردوزی با چرخ است که مدلهای مختلفی دارد که مدلهای پیشرفته و قوی اکثرا دارای قیمت بالایی هستند و بیشتر در تولیدی‌های پادری می‌توان پیدا کرد.

برای انجام دوردوزی به چه فروشگاهی مراجعه کنیم

دوردوزی موکت معمولا در فروشگاه‌های فرش، کارگاه‌های تعمیر فرش ، بعضی از قالی‌شویی‌ها و فروشگاه‌های موکت انجام می‌دهند. معمولا پیشنهاد می‌کنیم که دوردوزی موکت را به همان فروشگاه محول کنید .

خانه پالاز کرج دوردوزی موکت پالاز را با بالاترین کیفیت و قیمت بسیار رقابتی و با نخ خود موکت انجام می‌دهد.

دور دوزی موکت‌های پالاز

البته ناگفته نماند که اگر از موکت پالاز برای جایگزین فرش و قالیچه می‌خواهید استفاده کنید و اطراف موکت با دیوار و یا اجسام ثابت فاصله دارد بهتر است دوردوزی شود تا موکت شکل منسجم‌تری به خود بگیرد.

وقتی شما به دنبال فرشی ساده با پرز بلند در فروشگاه‌های فرش می‌گردید، متوجه تنوع کم و کیفیت بسیار پایین اغلب این فرش‌ها می‌شوید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه‌های خانه پالاز و انتخاب موکت براساس نیاز و سلیقه خود و درخواست از فروشگاه تا برایتان با نخ خود موکت، موکت شما را دوردوزی کنند.

خانه پالاز کرج، موکت پالاز شما را با همان جنس نخ موکت برایتان دوردوزی می‌کند و بالاترین کیفیت به شما تحویل می‌دهد. شما می‌توانید تمامی موکت‌های پالاز را در ابعاد دلخواه برش زده و دور دوزی کنید.

دوردوزی موکت پالاز
دوردوزی موکت پالاز
 

در پایان

دور دوزی برای موکت‌هایی که به عنوان فرش می‌خواهید استفاده کنید و یا موکت‌هایی که در راهرو، آشپزخانه قرار می‌گیرند پیشنهاد می‌شود. موکت هایی که لب آن در قسمتی از فضا قرار گرفته است که رفت آمد بالایی دارد، دوردوزی می‌تواند از بلند شدن و تا خوردن موکت در این قسمت‌ها جلوگیری کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید