اتاق-خواب-مینیمالی

اتاق خواب مینیمال و ویژگی‌های یک اتاق خواب مینیمالیستی

اتاق خواب مینیمال یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای اتاق است که به دلیل ساده بودن و استفاده از حداقل‌ها مورد توجه بسیاری از افراد است.

سبک مینیمالیستی در دکوراسیون داخلی از جمله سبک‌های مدرنی است که با شعار “کمتر بیشتر است” وارد فضاهای مسکونی نیز شد.

فلسفه سبک مینیمالیسم فرار از شلوغی و روزمرگی زندگی مدرن است که با سادگی‌ای که همراه خود دارد حسی از آرامش را به فرد منتقل می‌کند.

سبک مینیمالیسم یا کمینه گرایی بر پایه سادگی و حذف اضافات و پرهیز از هرگونه تزئینات است.اصول سبک مینیمال در فضای داخلی عبارتند از:

  • توجه به جزئیات ساده
  • پوشش دیوارها به دور از هرگونه پیچیدگی و تجملات
  • استفاده از فرم‌های ساده
  • بهره‌گیری از متریال‌هایی مانند بتن،شیشه،چوب و…
  • بهره‌گیری از رنگ‌های محدود و خنثی و نورپردازی طبیعی

در این مقاله به ویژگی‌های یک اتاق خواب خواب مینیمال پرداخته می‌شود:

سادگی و نظم اتاق خواب

سادگی و نظم و پرهیز از هرگونه شلوغی از ویژگی‌های یک اتاق خواب مینیمال است.کنار گذاشتن لوازم کوچک و بزرگی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از وسایل ساده، به نوعی نظم را برای اتاق خواب فراهم می‌کند.

به طور مثال یک اتاق خواب مینیمال با داشتن سقف بلند،دیوار سفید، مبلمان کم رنگ و چند وسیله دکوری ساده مانند یک چراغ خواب مجسمه‌ای گونه که هوشمندانه انتخاب شده باشند به همراه یک کفپوش ساده مانند موکت یک فضای مینیمال را به ارمغان می‌آورد.

سادگی-و-نظم-در-اتاق-مینیمالی
سادگی-و-نظم-در-اتاق-مینیمالی

رنگ در اتاق خواب مینیمالیستی

عنصر رنگ در معماری داخلی به سبک مینیمال شاید تا حدی متفاوت نسبت به سایر سبک‌های دکوراسیون داخلی باشد.ترکیب‌های رنگی محدود در فضای داخلی مثلا ترکیب رنگ‌های خنثی و طبیعی تنها با یک رنگ دیگر از مشخصه‌های سبک مینیمال محسوب می‌شود.

به عنوان مثال در یک اتاق خواب مینیمال با ترکیب یک دیوار سفید یا خاکستری با لوازم جانبی سیاه و سفید و مبلمان ساده به نوعی سادگی و خلوص را به ارمغان می‌آورد.

رنگ-در-اتاق-مینیمالی
رنگ-در-اتاق-مینیمالی

نور در اتاق خواب مینیمال

داشتن نور طبیعی در اتاق خواب مینیمال به نوعی یکی از مفاهیم سبک مینیمالیستی است.به همین دلیل داشتن پنجره‌های بزرگ برای ورود نور طبیعی از ویژگی‌های یک اتاق خواب مینیمالی است.

همچنین استفاده از متریال‌هایی همچون شیشه و پلی کربنات در قالب لوازم و وسایل اتاق خواب، حرکت نور و شفافیت را وارد فضای داخلی اتاق خواب می‌کند و به نوعی فضا را بازتر، ساده‌تر و روشن‌تر می‌کند.

نورپردازی‌های مخفی با رنگ‌های خنثی بدون آنکه تجهیزات نورپردازی مشخص باشد از ویژگی‌های یک اتاق به سبک مینیمالیستی نیز است.

نور-در-اتاق-خواب-مینیمال
نور-در-اتاق-خواب-مینیمال
 

نقش متریال در اتاق خواب مینیمالیستی

استفاده از طبیعی‌ترین و ساده‌ترین متریال‌ها در سبک مینیمال بسیار به چشم می‌خورد .به عنوان مثال ترکیب متریال‌هایی مانند شیشه،بتن،چوب و سنگ از مشخصه‌های این سبک است.

به عنوان نمونه در اتاق خواب مینیمال می‌توان با ترکیب یک تخت‌خواب چوبی ساده و و یک دیوار با پنل‌های چوبی یا گچی در پشت تخت‌خواب به عنوان نقطه کانونی و کف‌پوشی مانند پارکت لمینت اتاقی به سبک مینیمال ایجاد کرد.

متریال-در-اتاق-خواب-مینیمالیستی
متریال-در-اتاق-خواب-مینیمالیستی

اتاق خواب مینیمال دخترانه

شاید طراحی یک اتاق خواب مینیمال دخترانه کار چندان ساده‌ای نباشد اما با ترکیب پالت‌های رنگی خنثی و رنگ‌های شاد می‌توان اتاق خواب مینیمال دخترانه‌ی جذابی را خلق کرد.

چند ایده برای اتاق خواب مینیمال دخترانه وجود دارد که در این بخش بطور مختصر به آن می‌پردازیم:

ترکیب دیوار سفید رنگ با رنگ‌هایی چون خاکستری،زرد و صورتی در قالب وسایل اتاق خواب، ترکیب ایده‌آل و جذابی را برای فضای اتاق خواب دخترانه بوجود می‌آورد.

یکی دیگر از ایده‌های جالب توجه برای اتاق خواب مینیمال دخترانه استفاده از مبلمان با رنگ‌های خنثی است.بطور مثال استفاده از کمد دیواری به رنگ سفید در یک اتاق خواب مینیمالی جلوه‌ای زیبا را به ارمغان می‌آورد.

اتاق-خواب-مینیمال-دخترانه
اتاق-خواب-مینیمال-دخترانه

در پایان

استفاده از رنگ‌های خنثی،نورپردازی طبیعی و ملایم، استفاده از کمترین مبلمان و دوری از هر گونه تجمل و استفاده از متریال‌های ساده و طبیعی از مشخصات یک اتاق خواب به سبک مینیمال است که با در نظر گرفتن این موارد می‌توان اتاقی بسیار زیبا را طراحی و اجرا کرد که در دنیای شلوغ و مدرن امروز به نوعی باعث آرامش شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید