کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-کودک

راهنمای خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک

از آنجایی که اتاق کودک یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های خانه است، برای چیدمان آن باید نکاتی را در نظر بگیرید. در تهیه کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک رنگ و طرح و دوام کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد. باید بتوانید چیدمان اتاق را بر اساس رنگ متناسب و طرحی که مورد علاقه فرزندتان است، انجام دهید.

در نظر گرفتن سلیقه کودکان، آنها را به محیط اتاق علاقه مند خواهد کرد، و از گذراندن اوقات خود در این فضا لذت می برند.

نکات اصلی در خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک

نکته اصلی در خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک در نظر گرفتن مساحتی است که در اختیار دارید. شما باید در نظر بگیرید که برخی از رنگ‌ها و برخی از طرح‌های کاغذ دیواری اتاق کودک می‌تواند فضا را گرفته و کوچک نشان دهد. از آنجایی که معمولا اتاق کودکان شلوغی مخصوص به خود را دارد، شما باید کاغذ دیواری را انتخاب کنید که این شلوغی را چند برابر نشان ندهد.

برای قسمت‌های مختلف منزل سادگی فضا را مدرن و زیبا نشان می‌دهد، اما در اتاق کودک، استفاده از رنگ‌های شاد و الگوهای تکراری، اجتناب ناپذیر است، کودکان علاقه دارند که شخصیت‌های محبوب‌شان را در کنار خود ببینند و رنگ‌های پر نشاط آنها را بیشتر جذب می‌کند.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، ممکن است شما کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک را مطابق نظر کودک یکی از شخصیت‌های انیمیشن در نظر بگیرید و در سراسر اتاق این طرح را استفاده کنید، در ابتدا این نوع کاغذ دیواری بچگانه، آنها را هیجان زده می‌کند، اما در طولانی مدت کودکان از طرح ثابت خسته می شوند.

از طرف دیگر امکان تعویض کاغذ دیواری در فاصله زمانی کوتاه وجود ندارد. راه حل مناسب آن است که یکی از دیوارها را به عنوان دیوار اصلی به طرح کارتونی مورد نظر اختصاص دهید، و بقیه بخش‌های اتاق را با کاغذ دیواری تک رنگ و ساده بپوشانید.

کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-کودک
کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-کودک

کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک

یکی از دغدغه والدین آن است که کودک برای خواب در اتاق خود بماند، اگر شما نکات لازم درباره طراحی کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک را در نظر بگیرید، این مشکل بر طرف خواهد شد.

رنگ‌های ملایم و خنثی کمک بیشتری به خواب کودک می‌کند، همچنین اگر کاغذ دیواری با نقش‌های کوچک را انتخاب کنید، از شلوغی اتاق کاسته می‌شود، ضمن اینکه چیدمان اتاق منظم‌تر به نظر می رسد، نظم و ترتیب محیط تاثیر زیادی در خواب آرام کودک خواهد داشت.

کاغذ دیواری اتاق خواب کودک پسر

پسرها به طور معمول مشغول فعالیت و جنب و جوش هستند، طراحی اتاق باید به گونه ای باشد که این حالت را در آنها تشدید نکند. از طرفی طرح کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک باید از چنان جذابیتی برخوردار باشد که نظر پسر بچه‌ها را به خود جلب کند. نقش‌های کهکشان، ماشین‌های مسابقه، طرح‌های ورزشی، تصاویر حیوانات بیشتر محبوبیت را در بین کاغذ دیواری پسرانه دارد.

دیوار پشت تخت آنها را به عنوان دیوار تاکیدی انتخاب کنید و کاغذ دیواری مورد علاقه شان را در آنجا نصب کنید، سپس بقیه اتاق را با رنگ‌های خنثی مانند طوسی و کرمی بپوشانید.

توجه داشته باشید اگر رنگ‌های تند مانند قرمز، نارنجی و بنفش بیش از حد در اتاق استفاده شود موجب می‌شود کودک کمتر در اتاق بماند، و از فضای آن دلزده شود.

تمیزی یکی از نکاتی است که باید در مورد کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک در نظر بگیرید، پسر بچه‌ها با کنجکاوی که دارند، ممکن است دیوار را به دفتر نقاشی خود تبدیل کند، بنابراین کاغذ دیواری قابل شستشو را انتخاب کنید.

در اتاق خواب پسرانه دوام کاغذ دیواری یکی دیگر از نکاتی است که در راهنمای خرید کاغذ دیواری برای اتاق کودک به آن تاکید می شود. کاغذ دیواری نانو و pvc از انواع کاغذ دیواری هستند که  می‌تواند این اطمینان خاطر را برای شما به وجود بیاورد که مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-پسرانه
کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-پسرانه

کاغذ دیواری اتاق خواب کودک دختر

دختر بچه‌ها با روحیه لطیف و ملایمی که دارند، رنگ‌های پاستل را بیشتر می‌پسندند. رنگ‌هایی مانند آبی ملایم، صورتی کم رنگ و گل‌بهی در چیدمان اتاق کودک و انتخاب رنگ کاغذ دیواری دخترانه در اولویت قرار دارد.

اگر کاغذ دیواری با نقش حیوانات یا طبیعت و ابر و خورشید را برای کودک انتخاب می کنید، می توانید این هارمونی و تناسب نقش و رنگ را در دیگر وسایل اتاق به وجود آورید. استفاده از روتختی با نقش هماهنگ و چراغ خواب و چوب رختی‌های طرح دار زیبایی اتاق را دو چندان خواهد کرد.

استفاده از رنگ‌های ملایم و پاستلی می‌تواند در تمرکز حواس کودکان نیز موثر باشد، و با آرامشی که آنها از محیط می‌گیرند، خواب بهتری را تجربه کنند. کاغذ دیواری‌های گلدار، نقش برجسته و سه بعدی با ترکیب رنگ یاسی، سبز پسته و طلایی می‌تواند ضمن به وجود آوردن سکون در فضا، پویایی محیط را هم حفظ کند.

برخی از طرح‌ها و رنگ‌ها مانند رنگ‌های طبیعت قهوه‌ای روشن، زرد و سبز یشمی در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک مشترک است و هم می‌توان برای دخترها و هم پسرها آن را انتخاب کرد. همچنین طرح‌هایی مانند مناظر طبیعی، بالن، حیوانات کارتونی برای همه بچه‌ها دوست داشتنی است، و از دیدن آن بر روی دیوار و سایر وسایل دکوراتیو لذت می‌برند.

کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-دخترانه
کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-دخترانه

جمع‌بندی

با توجه به آنچه در این مقاله درباره راهنمای خرید کاغذ دیواری برای اتاق کودک گفته شد، بهتر است در عین در نظر گرفتن سلیقه کودکان و نقش‌های پر نشاط و رنگ‌های تند، سادگی اتاق را حفظ کنید و با انتخاب یکی از دیوارها به عنوان دیوار پس زمینه نقش دلخواه آنها را بر روی آن قرار دهید.

همچنین استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی در بهبود خواب کودک و علاقه مندی کودک به فضای اتاق بسیار موثر است. ضمن اینکه انتخاب کاغذ دیواری با رنگ خنثی می‌تواند مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد و خستگی و دلزدگی از آن دیرتر اتفاق بیفتد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید