پارکت-لمینت-پالاز

پارکت لمینت پالاز | ویژگی‌های پارکت لمینت پالاز

پارکت لمینت پالاز با داشتن ضخامت 8میلی متر و با روکش استاندار AC4 جز‌ء بهترین لمینت‌های تولید داخلی محسوب می‌شود.کلیک‌های لمینت پالاز، بزرگ و مستحکم هستند و در برابر رفت و آمدهای زیاد از مقاومت بالایی برخوردارند.

روکش لمینت پالاز از طرح چوب طبیعی الهام گرفته شده است و شامل رنگ‌بندی بالایی در طیف کرم قهوه ای و حتی طوسی سفید است.لمینت پالاز برای مصارف خانگی و حتی اداری تجاری مثل دفاتر و فروشگاه‌ها قابل نصب است.

پارکت لمینت چیست؟

پارکت‌ها دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام بر اساس جنس و مزایایی که دارد در فضای مورد نیاز استفاده می‌شود یکی از معروف‌ترین انواع پارکت، لمینت یا به اصطلاح پارکت لمینت است.

در ابتدا به این موضوع بپردازیم که آیا لمینت همان پارکت چوبی است؟ در جواب باید گفت خیر زیرا پارکت چوبی از تنه درختان تهیه شده و کاملا طبیعی است، اما لمینت از فرآورده‌های چوبی تهیه می‌شود و روکش آن مصنوعی است. لمینت به خاطر شباهت ظاهری‌ای که به پارکت دارد به پارکت لمینت نیز شهرت پیدا کرده است.

جنس پارکت لمینت پالاز

جنس پارکت لمینت از فرآورده‌های فشرده چوبی است که به صورت دقیق High Density Fiberboard نام دارد که به اختصار به آن HDF می‌گویند.پارکت چوبی در کنار زیبایی و طبیعی بودن، معایب و مشکلات بزرگی مثل قیمت بالا و زمان نصب زیاد، چسبیده شدن به کف، حساسیت بالا به رطوبت و از همه مهمتر قطع درختان و نابودی جنگل‌ها را دارد.

پارکت لمینت که بیشتر از مواد مصنوعی تشکیل شده است، معایب پارکت چوبی را ندارد و در کنار زیبایی، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و رطوبت دارد.

روکش لمینت نیز از مواد مصنوعی و با ضخامت و استانداردهای متفاوتی تولید می‌شود. طرح و رنگ روکش لمینت اکثرا شبیه تنه درختان است تا تداعی کننده پارکت چوبی باشند.

این امر باعث شده که لمینت، تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته باشد و حتی دارای طرح‌های غیر واقعی از تنه درختان و رنگ هایی غیر از رنگ چوب باشد.

هر قطعه از پارکت لمینت را تایل می‌گویند که ابعاد لمینت پالاز درعرض 19 میلیمتر و در طول 120 میلیمتراست. این تایل‌ها به وسیله شیارهایی که به آن کلیک می‌گویند به صورت کام و زبانه و بدون هیچ چسبی به هم متصل می‌شوند.

کلیک لمینت نیز دارای انواع متنوع با استانداردهای گوناگون است.هر چقدر ضخامت کلیک‌ها بیشتر باشد و منحنی در کلیک استفاده شده باشد،تایلهای لمینت به صورت دقیق و مستحکم در کنار هم قرار می‌گیرند و با گذر زمان فاصله بین تایل‌های لمینت ایجاد نمی‌شود.

جنس-پارکت-لمینت-پالاز
جنس-پارکت-لمینت-پالاز

نصب پارکت لمینت پالاز

اگر می‌خواهید پارکت لمینت پالاز طول عمر بالایی داشته باشد، حتما باید به وسلیه نصاب آموزش دیده نصب شود.دلیل این موضوع به جنس لمینت باز می‌گردد، لمینت چون به وسیله فرآورده‌های چوبی تولید می‌شود، در برابر گرما و سرما واکنش نشان می‌دهد و در تابستان و زمستان دچار انبساط و انقباض می‌شود، به همین دلیل در هنگام نصب، لمینت با فاصله از دیوار و اجسام ثابت قرار گیرد.

فاصله بین لمینت و دیوار را نصاب بر اساس معیارهایی مانند ضخامت لمینت و ابعاد محیط مشخص می‌کند.ابعاد فاصله بین دیوار و لمینت بسیار کم است و برای پوشاندن این فاصله از قرنیز یا ابزار های دیگر مثل اسکوتی که باعث زیبایی بیشتر لمینت است استفاده می‌گردد.

ویژگی‌های پارکت لمینت پالاز

ضخامت لمینت پالاز 8 میلیمتر است و دارای استاندارد AC4 است. این استاندارد که شدت مقاومت لمینت به ساییدگی را نشان می‌دهد و هر چه عدد آن بزرگتر باشد، لمینت مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و در کل رفت و آمد دارد.

لمینت پالاز در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم است.سرعت نصب لمینت بسیار بالاست، نصب لمینت پالاز برای فضای 100 متر مربع، بیشتر از یک روز زمان نمی‌برد.لمینت پالاز در برابر کشیدن اجسام سنگین و افتادن اجسام نوک تیز مقاوم است.

لمینت پالاز این امکان را دارد که بعد از نصب و استفاده دوباره باز شود و در محیطی دیگر نصب شود به همین دلیل به عنوان پارکت لمینت برای محیط های اداری گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.دوام پارکت لمینت پالاز بسیار بالا است و ضد آنتی باکتریال بوده و در برابر نفوذ حشرات موذی مقاوم است.

تمیز کردن پارکت لمینت پالاز راحت است و به خاطر نداشتن فاصله بین تایل‌های پارکت لمینت،به راحتی تمیز شده و آلودگی به زیر لمینت نفوذ نمی‌کند و با یک تی نمناک کاملا تمیز می‌شود.روکش لمینت با آتش سیگار صدمه نمی‌بیند و اگر قسمتی از لمینت دچار خرابی شده باشد به راحتی و در اسرع وقت، آن قسمت قابل تعویض است.

پارکت لمینت پالاز در چه مکان‌هایی نصب می‌شود؟

پارکت لمینت پالاز به خاطر نصب راحت و سریع و کیفیت بالا،زیبایی و طرح‌های طبیعی و امکان استفاده در اکثر فضاها بسیار پر طرفدار است.

شما می‌توانید لمینت پالاز را در خانه، اداره و محیط تجاری با تردد متوسط نصب کنید.در نصب لمینت برای عدم اصطکاک با کف از فومی با ضخامت تقریبا 2 میلیمتر استفاده ‌می‌شود.فوم و خود لمینت با هم عایق خوبی در برابر صدا و حتی سرما است.

سخن آخر

پارکت لمینت پالاز یکی از مقرون به صرفه‌ترین و با کیفیت‌ترین متریال‌های موجود در بازار برای نصب در کف فضاهای مسکونی،اداری و تجاری است.

مقاومت بالا در برابر رفت و آمد، رنگ و طرح چوب طبیعی، نصب راحت و سریع، نظافت بدون دغدغه و ده‌ها خصوصیات مثبت دیگر باعث شده که به عنوان یک کف‌پوش مناسب مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید