طراحی-ورودی-خانه

طراحی ورودی خانه | ایده هایی برای زیباتر کردن فضای ورودی منزل

طراحی ورودی خانه از جمله موضوعاتی است که شاید در دکوراسیون داخلی کمتر به آن توجه می‌شود، در حالی‌ که اولین فضایی که با ورود به خانه مشاهده می‌شود و بسیار تاثیر گذار است فضای ورودی خانه است.

اگر علاقه‌مند به طراحی ورودی خانه‌ی خود هستید یا به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی قصد طراحی و اجرای آن را دارید سعی بر آن است که در این مقاله به چند ایده برای طراحی این فضا پرداخته شود که امیدواریم الهام بخش شما در طراحی و اجرای ورودی خانه باشد.

تزئین دیوار ورودی خانه با کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری یکی از راه‌های موثر و کاربردی برای ورودی فضای مسکونی است. احتمالا یک دیوار چشمگیر و قابل توجه اثر ماندگار و عمیقی بر روی ذهن مهمانانی دارد که وارد منزل شما می‌شوند.

دکوراسیون فضای ورودی منزل یکی از قسمت‌هایی است که می‌توان در آن ریسک قابل توجهی کرد.به علت آنکه فضای ورودی خانه به نوعی محل گذر است و زمان زیادی را در آن نمی‌گذرانیم، داشتن یک طراحی پیچیده و پر زرق و برق باعث برهم زدن آرامش ذهنی نمی‌شود.

بطور مثال استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح گل یا کاغذ دیواری‌های مدرن با الگوهای هندسی در مقیاس بزرگ، استفاده از پوسترهایی با طرح سیاه و سفید یا کاغذ دیواری‌های سه بعدی با طراحی مناظر سبز از جمله ایده‌هایی برای کاغذ دیواری کردن فضای ورودی خانه محسوب می‌شوند.

تزئین دیوار ورودی خانه با کاغذ دیواری
تزئین دیوار ورودی خانه با کاغذ دیواری

فضای نشستن در فضای ورودی خانه

معمولا قسمت ورودی منزل چندان مساحت قابل توجه‌ای برای نشستن ندارد، اما اگر این شانس را دارید که قسمت ورودی منزل بزرگ باشد که بتوانید وسیله‌ای برای نشستن فراهم کنید حتما از این فرصت بخوبی استفاده کنید. استفاده از یک یا دو صندلی شیک یا یک صندلی راحتی قدیمی به منظور نشستن برای تعویض لباس یا کفش ایده‌ی بسیار جالب توجهی خواهد بود.

فضای نشستن در قسمت ورودی خانه
فضای نشستن در قسمت ورودی خانه

استفاده از آیینه در فضای ورودی خانه

هنگامی که در مورد طراحی و دکوراسیون ورودی خانه صحبت می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند استفاده از آیینه است.آیینه‌ها جزء عناصر لازم و ضروری در طراحی دکوراسیون ورودی منزل می‌توانند باشند.

وجود آیینه در این فضا به نوعی باعث بزرگ جلوه دادن و روشن‌تر شدن فضای ورودی شده و علاوه بر آن وسیله‌ای برای برانداز کردن اهالی منزل قبل از ترک کردن خانه است.

طبق فنگ‌شویی قراردادن مناسب آیینه در فضای ورودی باعث جریان انرژی در سرتاسر فضای داخلی منزل می‌شود.فرم و شکل آیینه مانند جایگاه آن بسیار مهم است.می‌توانید از آیینه‌های بزرگ استفاده کنید یا یک دیوار را کاملا با آیینه پوشش دهید، همچنین استفاده از آیینه‌های تزئینی با قاب‌های متفاوت نیز جلوه متفاوتی به فضای ورودی منزل می‌دهد.

آیینه در فضای ورودی خانه
آیینه در فضای ورودی خانه

ترکیب نورپردازی‌های مختلف در ورودی خانه

برای دکوراسیون ورودی منزل به نورپردازی ویژه‌ای نیاز است.می‌توانید از یک لوستر شیک یا لامپ‌های آویز برای این منظور استفاده کنید.

اگر فضایی در سقف برای آویز کردن لامپ یا لوستر وجود نداشت لامپ‌های دیواری، چراغ‌های رومیزی یا چراغ‌های پایه‌دار نیز کاربرد دارد.

به عنوان مثال، اگر میز کنسول در قسمت ورودی منزل قرار دارد استفاده از یک آباژور تزئینی یا در صورت وجود آیینه‌ی دیواری، قرار دادن یک لامپ دیواری روبروی آن گزینه‌های جالبی برای طراحی ورودی منزل هستند. علاوه بر این با وجود کوچک بودن فضای ورودی منزل انواع مختلف نورپردازی را با یکدیگر ترکیب کنید.

نورپردازی-ورودی-خانه
نورپردازی-ورودی-خانه

متمایز کردن فضای ورودی با موکت یا فرش

چنانچه منزل دارای نقشه‌ی باز باشد و به نوعی فضای ورودی برای آن تعریف یا تفکیک نشده است یکی از بهترین کارهایی که برای زیباتر کردن آن می‌توانید انجام دهید قرار دادن موکت یا فرش برای تفکیک این فضا است.

به عنوان مثال قرار دادن پادری قبل از ورود به خانه و قرار دادن یک موکت با کیفیت و پرزدار مانند موکت پالاز طرح یاس که به خوبی قابلیت جارو کشیدن را دارد انتخاب‎‌های مناسبی برای ورودی خانه هستند. علاوه بر این‌ها، دکور کردن ورودی خانه با یک کتابخانه‌ی زیبا یا یک میز قهوه خوری نیز می‌تواند جالب توجه باشد.

ورودی خانه را با گل های رنگارنگ و گیاهان سرسبز تازه کنید

اگر ورودی خانه تاریک است انتخاب گیاهانی که نیازی به نور زیادی ندارند یا گل‌های مصنوعی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

آویز کردن گیاهان پیچک بر روی دیوار و ترکیب کردن آن با گل‌های کاکتوس و تراریوم فضایی جالب و مدرن را برای فضای ورودی خانه فراهم می‌کند.

در پایان

اگر علاقه‌مند به دیدن ایده‌های بیشتری برای طراحی و اجرای ورودی خانه را دارید در پایان همین مقاله در قالب یک کلیپ چند دقیقه‌ای انواع مختلف ورودی خانه در سبک‌های مختلف قرار داده می‌شود که امیدواریم برای شما سودمند باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید