موکت برای آشپزخانه

موکت برای آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

موکت برای آشپزخانه یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار است. اکثر خانم‌ها هنگامی که در منزل هستند، بیشتر اوقات خود را در آشپزخانه سپری می‌کنند به همین دلیل به دنبال موکتی مناسب برای کف آشپزخانه‌ی خود هستند.

اکثر افراد به دنبال موکت نرم و راحت هستند، اما فقط راحتی ملاک خوبی برای انتخاب موکت برای آشپزخانه نیست.

به چه ویژگی‌هایی در انتخاب موکت برای آشپزخانه باید توجه کنیم:

1 .جنس موکت

جنس نخ موکت یکی از مهمترین فاکتور‌ها در انتخاب موکت برای آشپزخانه است. اکثر موکت‌های پالاز با دو نوع نخ پلی آمید و پلی پروپیلن بافته می‌شود.

موکت‌هایی که با نخ پلی آمید بافته می‌شوند داری کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری هستند ولی تنوع بالایی در مدل و رنگ‌بندی ندارند. در عوض موکت‌هایی که با نخ پلی پروپیلن بافت می‌شوند دارای تنوع بالایی در مدل و رنگ هستند، اما دارای کیفیت متوسطی هستند.

موکت‌هایی که با نخ پلی آمید بافته می‌شوند به دلیل خصوصیاتی مانند ماندگاری بالای موکت و همچنین نظافت و شستشوی راحت، انتخاب ایده آلی برای موکت آشپزخانه هستند.

2 . میزان پرز موکت

در انتخاب موکت برای آشپزخانه باید به ارتفاع پرز موکت توجه کرد. خانم خانه دار که بیشتر اوقات خود را آشپزخانه می‌گزراند، یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب موکت برای آشپزخانه اش مورد توجه قرار می‌دهد، پرزدار بودن و نرمی و راحتی موکت است.

به این نکته نیز باید توجه کرد که محیط آشپزخانه به دلیل اینکه ممکن است میزان بیشتری مواد اضافه خوراکی روی کف آن ریخته شود، باید موکتی با پرز متوسط و حتی کوتاه انتخاب کرد.

موکت‌هایی با پرز متوسط برای آشپزخانه ایده آل هستند هم نسبتا نرم  و هم به راحتی نظافت می‌شوند و آشغال لابه لای پرز آنها گیر نمی‌کند. البته موکت‌های بدون پرز که دارای بافت درشت هستند برای آشپزخانه مناسب است.

3 . میزان فعالیت در آشپزخانه

میزان رفت و آمد و فعالیت در آشپزخانه ملاک مهمی در انتخاب موکت برای آشپزخانه است.برای آشپزخانه‌‌های منازل خانواده‌های شلوغ که افراد زیادی ممکن است در آشزخانه رفت و آمد کنند و زمان زیادی را در آشپزخانه باشند، باید موکت با نخ با کیفیت و پرز متوسط و بلند انتخاب کرد.

آشپزخانه‌های شلوغ معمولا ریخت و پاش بیشتری دارند و باید به نظافت آن توجه کرد و موکت صد در صد قابل شستشو انتخاب کرد.

برای آشپزخانه‌های خانواده‌های کم جمعیت مانند زوج‌های جوان، به دلیل رفت و آمد و کثیفی کمتر، موکت با پرز کوتاه و حتی بدون پرز و قیمت مناسب، پیشنهاد می‌شود.

4 . کدام مدل پالاز موکت برای آشپزخانه مناسب است؟

موکت‌های پالاز دارای کیفیت مناسب و استاندارد هستند و برای مصارف و فضاهای گوناگون می‌توان از آنها استفاده کرد.

شرکت پالاز با داشتن نخ‌های مختلف که در تولید موکت استفاده می‌کند، طیف گسترده ای از موکت‌ها با کیفیت‌ و قیمت متنوع را به مشتری عرضه می‌کند.

اکنون براساس مطالبی که در این مقاله تاکنون با هم مرور کردیم به معرفی مدل‌های موکت پالاز که مناسب آشپزخانه است می‌پردازیم.

برای آشپزخانه شلوغ و پر رفت و آمد مدل‌های یاسمن، یاس، ونوس و صنوبر مناسب است. برای آشزخانه های با رفت و آمد کم می‌توان مدل‌های کات بی، افرا، زیبا و حتی باران اشاره کرد.

البته مدل پامچال ، راش و پتینه نیز در دسته موکت‌های بدون پرز پالاز قرار می‌گیرند که برای آشپزخانه مناسب هستند.

5 . قیمت موکت پالاز برای آشپزخانه

به لطف تنوع بالای موکت‌های پالاز شما می‌توانید با هر بودجه‌ای یکی از مدل‌های موکت پالاز را انتخاب کنید. موکت پالاز براساس کیفیت و نوع بافت درای قیمت‌های متفاوتی هستند. شما می‌توانید پایین‌ترین و قیمت بروز محصولات پالاز را از خانه پالاز کرج بخواهید.

نتیجه گیری

برای انتخاب موکت برای آشپزخانه باید همه ی جوانب را در نظر گرفت و موکت مناسبی را انتخاب کرد. اگر فقط نرمی موکت را در نظر بگیریم، ممکن است در نظافت موکت به مشکل مواجه شویم  یا برعکس اگر فقط به نظافت موکت توجه کنیم به مرور زمان سفت بودن موکت آزار دهنده خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید