کاغذ-دیواری-کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک نمودی از معماری امپراتوری یونان

کاغذ دیواری یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون و تزئینات خانه بوده و اولین عاملی است که توجه افراد را در اولین نگاه جلب می کند بنابراین لازم است که در انتخاب آن دقت ویژه و سلیقه و خلاقیت به کارببرید.

در حال حاضر انواع گوناگونی از دیوار پوش ها در بازار ارائه می شود اما کاغذ دیواری کلاسیک از آن نمونه هایی است که هیچ وقت دلزده تان نمی کند.

کاغذ دیواری کلاسیک

سبک کلاسیک در معماری داخلی گونه‌ای از سبک‌های معماری است که بر پایه تعادل و نظم قرار گرفته و از لحاظ پیشینه مربوط به دوران معماری امپراتوری روم و یونان است.

در این سبک طراحی دکوراسیون، تمام اجزا از کوچکترین ها گرفته تا اجسام بزرگ با دقت زیاد، نظم و ظرافت ایجاد می‌شود و نکته کلیدی این سبک رعایت تقارن است.

عنصر اصلی شکل گیری این سبک در نظر گرفتن نقطه کانونی در مرکز فضا است که اجزا و اشیا با رعایت تعادل بصری در اطراف آن قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه طراح دکوراسیون، یک شومینه و یا میز کنسول را در اتاق پذیرایی به عنوان دیوار کانونی در نظر می‌گیرد و بقیه وسایل و اجزا را با رعایت تقارن در اطراف ان چیدمان می‌کند.

این سبک دکوراسیون در تمام دورانهای تاریخ طرفداران پر و پا قرص خودش را داشته است. فضایی لوکس و سلطنتی ماحصل تلاش‌های طراحان این سبک دکور داخلی است که اغلب برای علاقه‌مندان به اشرافی گرایی و تجمل گرایی شکل می‌گیرد.

حالا که با مفهوم کلی سبک کلاسیک آشنا شدیم می‌خواهیم بدانیم در این سبک از چه دیوار پوشهایی می‌توان استفاده کرد.

کاغذ-دیواری-کلاسیک
کاغذ-دیواری-کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک برای پذیرایی

این سبک از کاغذ دیواری‌ها پرفروش‌ترین مدل‌ها و متداول ترین طرح‌های معماری و طراحی داخلی است. البته به طور کلی طرح‌های کلاسیک در هر زمینه‌ای با استقبال فوق العاده‌ای مواجه می شوند.

در انتخاب کاغذ دیواری کلاسیک اولین فاکتور رنگ مورد نظر برای فضای اتاق پذیرایی است. در این انتخاب باید متراژ خانه و رنگ سایر اجزا و وسایل دکوراسیون خانه را در نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌شود برای خانه‌هایی که متراژ کم دارند رنگهای روشن انتخاب شود تا فضای پذیرایی دلبازتر و وسیع‌تر به نظر برسد.

انتخاب رنگ کاملا سلیقه‌ای است اما بهتر است از رنگ‌های زرد و سفید و یا کرمی کلاسیک استفاده شود.

کاغذ دیواری کلاسیک پذیرایی در فروشگاه‌های عرضه کاغذ دیواری با طرح های گوناگونی به چشم می آید اما توجه کنید که خیلی از آنها مناسب فضای اتاق پذیرایی نیست و برای محیط کار یا ویلا در نظر گرفته شده است. برای اینکه کاغذ دیواری جذابیت خود را به طور کامل جلوه دهد قطعا باید تناسب رنگ و طرح آن با طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شود.

هماهنگی کف پوش و دیوار پوش‌ها

یکی از نکات ریزی که خیلی از مواقع نادیده گرفته می شود و زیبایی و چشم نوازی کاغذ دیواری را تحت تاثیر قرار می دهد هماهنگی کاغذ دیواری و کفپوش است. اگر کفپوشی مدرن و امروزی انتخاب می کنید دیگر نمی توانید کاغذ دیواری کلاسیک انتخاب کنید.

اولین عامل برای ایجاد تناسب کاغذ دیواری با کفپوش تم رنگی است. به عنوان نمونه اگر موکت پرز بلند قهوه‌ای روشن انتخاب می شود طرح کاغذ دیواری کلاسیک می تواند تیره رنگ باشد البته تیرگی که به سمت رنگهای روشن گرایش دارد.

ویژگی‌های کاغذ دیواری کلاسیک

فضای پذیرایی نقطه کانونی خانه است و هر چه مجلل تر باشد حس و حال بهتری به افراد خانه و مهمان‌ها می‌دهد، بنابراین کاربرد کاغذ دیواری کلاسیک برای خانه های لوکس مهم‌ترین بخش، بخصوص برای خانه‌های سلطنتی و کاخ‌ها و سالن‌های پذیرایی با شکوه است. طرح‌های سه بعدی کاغذ دیواری با طرح‌های دلنشین و آرام‌بخش جلوه بی نظیری به پذیرایی می‌دهد.

طرح های کاغذ دیواری کلاسیک به گونه ای است که اغلب مورد پسند سلیقه‌های مختلف است. از میان این طرح ها می‌توان به طرح گل‌های داماسکی اشاره کرد که با پس زمینه ساده‌ای از همان جنس و رنگ ست می شود.

کاغذ دیواری های کلاسیک اغلب تم‌های رنگی خاصی مانند نسکافه‌ای، یاسی، کرم و بژ و…. را در بر می‌گیرد و با طرح های متنوع گل‌دار، ساده و راه راه عرضه می‌شود.

جذابیت و دلربایی دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک تنها بخاطر وجود تقارن و یا عناصر و اجزای لوکس و سلطنتی نیست بلکه این کاغذ دیواری‌ها با طرح‌های منحصر به فرد، به فضا اصالت قدیمی و هویت می بخشد و فضا را دلنشین‌تر می‌کند.

کاغذ-دیواری-کلاسیک
کاغذ-دیواری-کلاسیک

ترکیب دکوراسیون داخلی مدرن با کاغذ دیواری کلاسیک

واقعیت این است که تلفیق مبلمان سبک مدرن با پس زمینه های کلاسیک، نمای ظاهری خاص و خیره کننده ای را خلق می کند. یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری های کلاسیک مدل های برگرفته از طبیعت است که اندکی با خیال ترکیب شده است.

این طرح ها همیشه محبوب هستند و به اصطلاح از مد نمی‌روند. البته باید توجه کنید در خانه‌هایی که دکور خاص دارند ارتباطی بین المان‌های به کار رفته در دکوراسیون و طرح و نقش های کاغذ دیواری کلاسیک وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

در مورد ست کردن لوازم منزل با کاغذ دیواری کلاسیک اتاق پذیرایی تا حدی دست تان باز است که با بعضی سبک های مبلمان هارمونی ایجاد کنید، اما آنچه اهمیت ویژه دارد هارمونی طرح ها و رنگهای دیوار پوش با وسایل و دیوار آویزها، کنسول و دکوراتیوها و… است که اگر حتی اندکی بی نظمی وجود داشته باشد نتیجه همه تلاش هایتان را به باد می دهد. می‌توانید در این زمینه از خانه پالاز کرج مشاوره بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید