موکت-پرز-کوتاه

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه

موکت پرز کوتاه یکی از انواع موکت است که به نوعی پرزهای آن از موکت‌ پرز بلند کوتاه‌تر است. موکت پرز کوتاه در فضاهایی که تردد زیادی دارند مانند ادارات، هتل‌ها و راهروها بیشتر استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد موکت پرز کوتاه در مقایسه با موکت پرز بلند از پرز کوتاه و کمتری برخوردارند و ضخامت کمتری نیز دارند.

موکت‌ پرز کوتاه دارای ارتفاع نخ کمتر به اندازه‌ی 1.5 سانتیمتر است و به دلیل آسانی در نظافت و ظاهر شیک و مدرن به عنوان گزینه‌ای از کف‌پوش در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذر این مطلب به موکت پرز کوتاه و معایب و مزایای آن پرداخته می‌شود:

موکت پرز کوتاه برای چه محیط‌هایی مناسب است؟

به طور کلی، موکت پرز کوتاه برای محیط‌هایی که نیاز به تمیزکاری و نگهداری دارند و در آن‌ها تردد زیادی وجود دارد، مناسب‌تر است.فضاهایی مانند ادارات و محیط‌های اداری، هتل‌ها و محیط‌های هتلی، راهروها و ورودی‌ها و هر نوع محیط‌ با تردد زیاد بهتر است از موکت پرز کوتاه استفاده شود.

با این حال، باید توجه داشت که موکت پرز کوتاه نسبت به موکت پرز بلند، آسیب پذیرتر است. به عنوان مثال، موکت پرز کوتاه در مقابل لکه‌ها و خراش‌ها حساس‌تر است و به سرعت خراب می‌شود در نتیجه برای محیط‌های با ترد و رفت و آمد بالا باید موکت با کیفیت متوسط به بالا را انتخاب کرد.

موکت-پرز-کوتاه

مزایای موکت پرز کوتاه

به هر حال موکت پرز کوتاه از جمله موکت‌های پرطرفدار است که بسیاری از افراد برای فضاهای مدرن و پر رفت و آمد این نوع از موکت‌ها را خریداری می‌کنند.

از جمله مزایای موکت پرز کوتاه:

1.ظاهر زیبا و جذاب: به دلیل پرز کوتاه، این نوع موکت دارای یک ظاهر شاداب و زیباست. 2 – آسانی در تمیز کردن و شستشو موکت‌های پرز کوتاه به دلیل داشتن پرزهای کوتاه کمترین میزان جذب گرد و خاک را دارند و شستشو و نگهداری آن آسان‌تر است. 3- داشتن الیاف مناسب موکت پرز کوتاه عموماً از الیاف پلی آمید و پلی پپرین ساخته شده‌اند ، بنابراین می تواند فشار بیشتری را تحمل کند و برای استفاده در مکان های پر تردد مناسب هستند 4-عایق صدا: این نوع موکت به خاطر ساختار پرز کوتاه، صدا را جذب می کند و از تولید صدای آزار دهنده هنگام راه رفتن و حرکت در محیط های داخلی جلوگیری می کند اما نصب به موکت‌های پرز بلند از عایق صوتی کمتری برخوردار است. 5- قابل استفاده در فضاهای مختلف: موکت پرز کوتاه به دلیل مزایای ذکر شده، در مناطق مختلف از جمله خانه ها، ادارات و فضاهای عمومی مانند هتل، رستوران، بانک، مراکز خرید و … قابل استفاده است.

در کل، موکت پرز کوتاه به دلیل خصوصیات منحصر به فردش از جمله ظاهر زیبا، آسانی در تمیز کردن و نگهداری، الیاف مناسب و صدا گیر بودن، یکی از گزینه های بسیار عالی برای کفپوش در محیط های داخلی است.

با توجه به اینکه این نوع موکت در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود است، شما می توانید با انتخاب آن، به راحتی سبک دلخواه خود را در دکوراسیون داخلی خود اعمال کنید. برای بهترین نتیجه، قبل از خرید موکت پرز کوتاه، با توجه به نوع و محل استفاده از کیفیت و تنوع طرح ها و رنگ‌های مختلف آن اطمینان حاصل کنید.

معایب موکت پرز کوتاه

1.ممکن است هنگام نصب موکت‌های پرز کوتاه خطوط برش بین دو قواره نمایان باشد. 2. به دلیل پرز کوتاه برای اتاق کودک مناسب نیست. 3.هنگام راه رفتن یا خوابین حس خوشایندی را القا نمی‌کند.

روش‌های نظافت و پاکسازی موکت پرز کوتاه

۱. استفاده از جارو برقی:

برای جمع آوری پرزهای موکت، می‌توانید از جارو برقی استفاده کنید. این دستگاه با ایجاد جریان هوای قوی، پرزهای موکت را جمع‌آوری می‌کند.

2.مراجع به قالیشویی:

برای شستن موکت پرز کوتاه، می‌توانید از از خدمات قالی‌شویی استفاده کنید ولی حتما به قالیشویی مورد نظر گوشزد کنید که از مواد شیمیایی اسیدی برای شستشوی موکت استفاده نکنند.

آیا موکت پرز کوتاه در فضاهای با رنگ‌های تیره مناسب است؟

موکت پرز کوتاه در فضاهای با رنگ‌های تیره نیز می‌تواند مناسب باشد. در واقع، موکت پرز کوتاه در فضاهای با رنگ‌های تیره می‌تواند باعث ایجاد تعادل و هماهنگی در دکوراسیون داخلی شود.

به عنوان مثال، استفاده از موکت پرز کوتاه با رنگ خاکستری تیره در یک فضای با دیوارهای سفید و سیاه می‌تواند به دکوراسیون زیبایی ببخشد. بنابراین، موکت پرز کوتاه در فضاهای با رنگ‌های تیره نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی باشد.

موکت پرز کوتاه پالاز

موکت‌های پرز کوتاه پالاز با ارتفاع نخ تقریبا 1.5 سانتیمتری به دو صورت کات پایل و لوپ در بازار عرضه می‌شود که برای استفاده در ادارات،هتل‌ها و مکان‌هایی با تردد بالا استفاده می‌شود از موکت‌های پرز کوتاه پالاز می‌توان به موکت پالاز طرح ونوس،کات‌بی و زیبا اشاره کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید