انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب از میان انواع کاغذ دیواری‌های موجود در بازار کار بسیار دشواری است. دکوراسیون فضای اتاق خواب به علت آنکه خصوصی‌ترین بخش یک خانه است بسیار مهم است.

درست است فضای اتاق خواب کوچک است اما فضایی است که فاکتورهای مهمی از جمله انتخاب تخت‌خواب، انتخاب پرده، رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، نورپردازی و تعبیه کمدهایی جهت ایجاد فضای مرتب و به دور از هم ریختگی دغدغه‌ی بسیاری از افراد است.

بی جهت نیست که انسان بیش از یک سوم عمر خود را در اتاق خواب جهت استراحت کردن سپری می‌کند پس انتظار می‌رود فضایی برای آرامش شخص ایجاد شود.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب مشتمل بر فاکتورهایی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است:

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

هنگامی که قصد خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب داریم باید این مسئله را مد نظر قرار دهیم که مساحت اتاق خواب چقدر است و میزان نوری که در اتاق وجود دارد چگونه است؟ آیا اتاق خواب مستر است یا معمولی؟ .این موضوع بسیار مهم است که اندازه و نوع اتاق خواب در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری بسیار تاثیر گذار است.

طرح کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اگر سبک‌های کاغذ دیواری را به دو سبک کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک تقسیم کنیم می‌توان از هر دو سبک در اتاق خواب استفاده کرد، اما این نکته را مدنظر قرار دهیم که بهتر است فقط یک دیوار را به عنوان دیوار تاکیدی در نظر بگیریم و با توجه به سبک کاغذ دیواری از طرح‌های هندسی، گلدار، انتزاعی یا کاغذ دیواری های سه بعدی و پوستری استفاده کنیم و بقیه دیوارها را کاغذ دیواری ساده کنیم.

کاغذ-دیواری‌های-مدرن-و-کلاسیک
کاغذ-دیواری‌های-مدرن-و-کلاسیک

رنگ کاغذ دیواری برای اتاق خواب

رنگ‌ها معمولا به سه دسته رنگ های گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شوند، بهتر است برای کاغذ دیواری اتاق خواب از رنگ‌های سرد و خنثی مانند رنگ‌های سبز، آبی، زرد و رنگ بژ استفاده شود و از رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز و طلایی به علت آنکه انرژی زیادی دارند اجتناب کرد.

چنانچه سلیقه‌ی شخص مبنی بر استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب است، پیشنهاد می‌شود تنها یک دیوار را به عنوان دیوار تاکیدی از رنگ گرم استفاده کنیم و آن را با کاغذ دیواری‌های رنگ سرد یا خنثی ترکیب کنیم.

کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه با توجه به سلیقه، سن و شخصیت او صورت می‌گیرد. استفاده از کاغذ دیواری‌های پاستلی یا کاغذ دیواری با رنگ‌های ملایم و روشن نظیر صورتی، قهوه‌ای و کرم معمولا مورد توجه است. استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح گل و خطوط ظریف و طرح‌های فانتزی نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد.

کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-دخترانه
کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-دخترانه

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

پسران معمولا علاقه زیادی به شخصیت‌های معروف ورزشی و انیمیشنی دارند که می‌توان آن در قالب کاغذ دیواری‌های پوستری در اتاق خواب ایجاد کرد، همچنین رنگ‌های آبی، سورمه‌ای،شکلاتی و توسی از رنگ‌های مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه است.

کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-پسرانه
کاغذ-دیواری-برای-اتاق-خواب-پسرانه
 

کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک

در اتاق کودک، استفاده از رنگ‌های شاد و الگوهای تکراری، باعث جذابیت اتاق کودک می‌شود، کودکان علاقه دارند که شخصیت‌های محبوب شان را در کنار خود ببینند، و رنگ های پر نشاط آنها را بیشتر جذب می کند.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در اتاق خواب

از ایده‌هایی که برای اتاق خواب می‌توان در نظر گرفت ترکیب رنگ با کاغذ دیواری‌های طرح‌ هنری یا انتزاعی است. نیازی نیست تمام اتاق را کاغذ دیواری کرد می‌توان یک دیوار مثلا دیوار پشت تخت‌خواب یا دیواری که روی آن تلویزیون تعبیه شده است را به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر گرفت و بقیه دیوار را به جای آنکه از کاغذ دیواری‌های ساده استفاده کنیم از رنگ های سرد یا خنثی استفاده کنیم.

خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب

چنانچه قصد خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب دارید باید به نوع و جنس کاغذ دیواری نیز توجه کنید، شاید نیازی نباشد که کاغذ دیواری‎‌های‌ با کیفیت و گران قیمت را برای اتاق خواب، به علت آنکه کمتر در معرض آلودگی یا دید هستند را انتخاب کرد و کاغذ دیواری‌هایی با جنس معمولی نیاز شما را برطرف می‌کند.

پایان بندی

همانطور که در این مقاله اشاره شد سلیقه شخصی در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب بسیار تاثیر گذار است، اما این مسئله را در نظر بگیرید که علاوه بر آنکه سلیقه شخصی خود را اعمال می‌کنید، فضایی را بیافرینید که باعث آرامش و آسودگی شما هنگام سپری کردن زمان خود در اتاق خواب می‌شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید