دکوراسیون-داخلی-به-سبک-اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی ; سبکی به رنگ مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی از جمله سبک‌هایی است که به اوایل قرن بیستم و سال 1937 در کشورهای شمال اروپا از جمله سوئد و نروژ برمی‌گردد و به دلیل سادگی و مینیمال بودن آن مورد استقبال قرار گرفت.

این سبک به نوعی یک سبک مدرن محسوب می‌شود و با تاکید بر سادگی و کاربردی بودن به نوعی با سبک مینیمال برابری می‌کند.در این سبک دو ویژگی دنبال می‌شود:

1.تمایل ما به نظم و مرتب بودن و سادگی

2.اشتیاق به داشتن فضایی دنج و راحت

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی را با دیوارهای سفید و کفپوش چوبی می‌شناسند.در این سبک بی نظمی و بهم ریختگی دیده نمی‌شود و همه چیز مرتب و در جای خود قرار دارد و همچنین بدور از هرگونه تزئینات است.

ویژگی‌های سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

همانطور که در مقدمه اشاره شد سبک اسکاندیناوی به نوعی یک سبک مینیمال است و جنبه کاربردی بودن آن و استفاده حداقلی از تزئینات مورد نظر است.این سبک به نوعی ترکیب بافت‌ها و رنگ‌های ملایم است.

در سبک اسکاندیناوی تاکید بر خطوط روشن و صاف،کاربردی بودن و داشتن اثاثیه ساده بسیار تاکید می‌شود.

در دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی مبلمان‌ها ازعناصر بسیار مهم هستند.بنابراین استفاده از مبلمان‌های مدرن و ساده به همراه کوسن‌،پتو و فرش یا موکت‌ پرز بلند با رنگ‌ها و طرح‌های هندسی، بسیار جلب توجه می‌کند.

معمولا ترکیب مبلمان با بافت‌های نرم و لایه لایه در این سبک برای نرم کردن ظاهر فضا بسیار به چشم می‌خورد.

از دیگر ویژگی‌های سبک اسکاندیناوی کفپوش‌های چوبی آن است.استفاده از کفپوش‌های چوبی به رنگ روشن و از جنس درخت بلوط یا زبان گنجشگ بسیار کاربرد دارد.

رنگ در سبک اسکاندیناوی

از ویژگی‌های سبک اسکاندیناوی محدودیت و مینیمال بودن پالت‌های رنگی است.در خانه‌هایی به بک اسکاندیناوی از رنگ‌های روشن و مات بیشتر استفاده می‌شود.دلیل استفاده از رنگ‌های روشن برای نشان دادن حسی از سادگی و روح بخشی به فضا است که اگر با نور طبیعی و گرم خورشید ترکیب شوند فضایی معجزه آسا و زیبا به ارمغان می‌آورند.

در دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی تم‌های رنگی خاکستری،سفید و رنگ‌های روشن صورتی و آبی بسیار به چشم می‌خورد و رنگ سفید به نوعی رنگ غالب در این سبک است. در سبک اسکاندیناوی رنگ‌های گرم بیشتر به عنوان رنگ تکمیلی قرار می‌گیرند.

رنگ‌های چوبی گرم و رنگ‌های قهوه‌ای در طراحی داخلی اسکاندیناوی محبوب هستند، زیرا در کنار استفاده از رنگ‌های روشن، اتاق را به نوعی آفتابی و روشن می‌کنند.

نورپردازی در سبک اسکاندیناوی

نورپردازی در سبک اسکاندیناوی بسیار حائز اهمیت است.استفاده از نور طبیعی از ویژگی مهم این سبک است. بنابراین، طراحی اسکاندیناوی بر تعدد منابع نور و تمایز آنها تأکید دارد.

فضاهای داخلی به سبک اسکاندیناوی دارای پنجره‌های بزرگی هستند تا مقدار زیادی نور طبیعی وارد آن شود. بنابراین داشتن محیطی زندگی که به شما نوردهی مداوم را ارائه می‌دهد، این سبک از طراحی داخلی کاملاً جواب می‌دهد. در غیر این صورت، نور مصنوعی لایه ای می تواند به عنوان یک مکمل عالی عمل کند.

به عنوان مثال، یک آویز سرد در بالای سر، روشنایی فضای کار، رومیزی و چراغ های کف. اینها به فضای داخلی اسکاندیناوی شما گرما و دید بیشتری می بخشند. در نهایت، به یاد داشته باشید که وسایل روشنایی شما باید کاربردی، ساده و خنثی باشند تا کاملاً با حال و هوای دنج شما مطابقت داشته باشند. بنابراین، باید خطوط تمیزی مشابه بقیه قسمت های داخلی شما داشته باشند.

نورپردازی-در-سبک-اسکاندیناوی
نورپردازی-در-سبک-اسکاندیناوی

آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی

آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی نیز از ظاهری مینیمال برخوردار است و ساختار ساده و بدون تجمل و کاربردی بودن کابینت‌ها بسیار مهم است.

در آشپزخانه‌هایی به سبک اسکاندیناوی استفاده از رنگ روشن برای کابینت و دیوارپوش‌های آجری از ویژگی‌های این سبک محسوب می‌شود.در این سبک استفاده از متریال چوب جایگاه ویژه‌ای دارد و داشتن شلف‌های باز و چیدمان منظم آن را از سایر سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه متمایز می‌کند.

آشپزخانه-به-سبک-اسکاندیناوی
آشپزخانه-به-سبک-اسکاندیناوی

در پایان

اگرچه منشاء دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی به کشورهای شمالی اروپا برمی‌گردد اما زیبایی و سادگی این سبک مورد استقبال بسیاری در کشورهای دیگر نیز شده است. چنانچه علاقه‌مند به داشتن خانه‌ای به سبک اسکاندیناوی هستید با مشاوره از طراحان داخلی یا سرچ کردن در اینترنت و ایده گرفتن از تصاویری که مشاهده می‌کنید می‌توانید خانه‌ای به سبک اسکاندیناوی دیزاین کنید و از آن لذت ببرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید