دکوراسیون-داخلی-به-سبک-مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال | 5 نکته در طراحی سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از جمله سبک‌های نشات گرفته از سبک مدرن است.در این سبک سعی بر حذف هرگونه بهم ریختگی و کاهش وسایلی است که کاربردی ندارند.

پیروی از سبک مینیمالیسم در دکوراسیون داخلی به به نوعی فضایی آرامش بخش و جذاب را ایجاد می‌کند که سعی بر ساده سازی فضای داخلی، استفاده از مبلمان ساده، پلان باز و نور زیاد است.

طراحی داخلی مینیمالیستی چیست؟

ایده اصلی طراحی مینیمالیستی سادگی است:کمتر بیشتر است.هر چیزی به مکان و دلیلی نیاز دارد،اما آیا این بدان معناست که شما باید همه چیز را صرفاً برای طراحی به سبک مینیمالیستی کنار بگذارید؟ البته که نه!

رنگ‌های خنثی،پالت رنگی محدود،خطوط تمیز و آشکار و تمرکز بر عملکرد از مواردی است که در طراحی داخلی به سبک مینیمالیستی در نظر می‌گیریم، اما ایجاد یک خانه مینیمالیستی گرم و دلپذیر با بافت های مختلف و آثار هنری و وسایل دکوری چشم نواز نیز در دکوراسیون مینیمالی بسیار به چشم می‌خورد.

دلایل استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

• فضاهای کوچک را می‌تواند بزرگتر نشان دهد.

• اگر قوانین دکوراسیون داخلی به خوبی رعایت شود به ندرت از مد می‌افتد.

• طراحی داخلی مینیمالیستی بیشتر به کیفیت متمرکز است تا به کمیت و علاوه بر این روی وسایل خوش ساخت و با طول عمر بالا تمرکز می‌کند که شما را از خرید چیزهایی که نیاز ندارید به نوعی نجات می‌دهد.

• رویکرد مینیمالیستی به دکوراسیون خانه بسیار ساده‌تر از دیگر سبک‌های دکوراسیون داخلی است زیرا در این سبک به دنبال عناصر کاربرد و ساده هستید.

• سبک مینیمالیستی می‌تواند فضای شما را کم استرس‌تر و آرام‌تر کند.

• خانه‌هایی به سبک مینیمالیستی راحت‌تر تمیز شده و مرتب می‌شوند.

دکوراسیون-داخلی-به-سبک-مینیمال
دکوراسیون-داخلی-به-سبک-مینیمال

5 نکته درباره دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال:

 

حذف هرگونه بهم ریختگی و شلوغی

استفاده از سبک مینیمال یعنی حذف هر گونه بهم ریختگی و مرتب بودن فضای داخلی خانه.اگر یه سبک مینیمال علاقه دارید هر گونه وسیله‌‌ی اضافی را که فکر می‌کنید به آن نیاز ندارید را دور بریزید یا هدیه بدهید،سپس با وسایلی که نگه داشته‌اید سازماندهی دکور خانه را شروع کنید .

ذخیره سازی وسایل خانه

داشتن یک راه حل برای ذخیره سازی یکی از رازهای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال است.بعد از این که هرگونه بهم ریختگی به پایان رسید احتمالا هنوز برخی از چیزها را باید سازماندهی کنید، شما همه چیز را نمی‌توانید دور بریزید و به ناچار به مقداری نیاز دارید.

در خانه‌ای به سبک مینیمال از آنجایی که جایی برای شلوغی و درهم ریختگی باقی نمی‌ماند وسایلی را که نیاز دارید را سازماندهی کنید و با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی کاربردی، فضایی خلوت و ساده ایجاد کنید.

ترجیح کیفیت بر کمیت

در سبک مینیمال همیشه کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. به عنوان مثال اگر قصد خرید یک میز کنسول را دارید میزی را انتخاب کنید که علاوه بر آنکه آن را دوست دارید مطمئن شوید که از کیفیت بالایی برخوردار است و تا سال‌های زیادی ماندگار خواهد بود.

علاوه بر این، به دنبال اقلام با کیفیتی باشید که برای شما برجسته باشد و شخصیت شما را بیان کند. برای مثال، اگر به نور بهتری در ورودی خانه نیاز دارید، از خود بپرسید که آیا ترجیح می‌دهید یک چراغ رومیزی باشد یا یک لوستر مدرن و ساده . البته، هیچ یک از گزینه‌ها بهتر از دیگری نیست، اما ممکن است یکی از آنها بیشتر با سبک و سلیقه شما همخوانی داشته یاشد.

ایجاد فضای خنثی

هنگام طراحی یک خانه مینیمالیستی استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید،خاکستری و بژ ظاهری تازه و تمیز برای فضای داخلی شما فراهم می‌کند و آرامش بیشتری برای خانه به ارمغان می‌آورد.

استفاده از پایه رنگ‌های مونوکروم تقریبا و بدون هیچ کاری فضای داخلی را مینیمالیستی می‌کند. اما اگر نتوانید رنگ‌های اصلی خانه خود را تغییر دهید چه؟ حتی اگر دیوار منزل شما به رنگ زرد باشد همچنان می توانید ظاهری مینیمال ایجاد کنید.

وقتی پایه رنگ خنثی برای کار ندارید بطور مثال می‌توانید روی پرده‌های خنثی، ملافه، مبلمان و آثار هنری تمرکز کنید و اگر نگران خسته‌کننده بودن آن هستید، نگران نباشید! رنگ‌های پاستیلی راهی عالی برای افزودن رنگ آرام‌بخش به یک پالت تک رنگ در فضای داخلی هستند.

تاکید بر نورپردازی

تاکید بر نورپردازی در یک فضای مینیمالی استفاده از نورهای طبیعی است تا فضایی گرم‌تر و جذاب‌تر داشته باشید،اما اگر نور طبیعی زیادی ندارید به چراغ‌های رومیزی یا لوسترهایی با رنگ گرم و همچنین نورپردازی مخفی روی بیاورید.

نکته جالب توجه آن است که می‌توان نورپردازی را به یک نقطه کانونی در فضای داخلی تبدیل کرد. به عنوان مثال، اگر مجموعه‌ای از دیوارکوب های مورد علاقه خود دارید، ممکن است از آنها به عنوان یک عنصر تزئینی در طراحی اتاق خواب مینیمال استفاده کنید. آنها می‌توانند فضایی رمانتیک ایجاد کنند و فضا را زنده کنند.

در پایان

طراحی داخلی مینیمالیستی خانه یا حتی شاید زندگی شما را تغییر خواهد داد.با تبعیت از یکسری قوانین و توصیه‌هایی که برای دکوراسیون داخلی به سیک مینیمالیستی در نظر می‌گیریم فضای داخلی خانه شما فضایی آرامش بخش‌تر به خود خواهد گرفت.

شاید به نحوی نظافت آن آسان‌تر و بر خلاف برخی سبک‌های داخلی ایجاد یک خانه به سبک مینیمالیستی به نوعی صرفه‌جویی در خرید وسایل دکوری خانه نیز باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید