سبک-نئوکلاسیک-در-طراحی-داخلی

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی|دکوراسیون نئوکلاسیک ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که بر پایه دکوراسیون خانه‌های کلاسیک یونان و رم طراحی شده است.

دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک که از قرن 18 و 19 رواج پیدا کرد و به طور کلی ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک و مدرن را در خود دارد.

این سبک دکوراسیون داخلی، شیک و مدرن به نظر می‌رسد و برای کسانی مناسب است که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهند و علاقه‌مند به شیک و مدرن به نظر رسیدن فضای دکوراسیون داخلی هستند.

ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی:

• استفاده از رنگ‌های سفید، طلایی، نقره‌ای و سبز تیره • استفاده از موادی مانند سنگ، مرمر، چوب و پارچه‌های بافته شده • استفاده از الگوهای هندسی مانند خطوط عمودی و افقی، الگوهای مربع و مستطیل و نقش‌های هندسی • استفاده از مبلمان با طرح‌های ساده و کلاسیک • استفاده از نورپردازی مناسب با استفاده از چراغ‌های کریستالی و لوسترهای بزرگ

در کل، دکوراسیون نئوکلاسیک با ترکیبی از زیبایی‌های کلاسیک و شیکی مدرن، یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی محبوب است.

چه نوع الگوها و طرح‌هایی در دکوراسیون نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد؟

در دکوراسیون نئوکلاسیک از الگوهای هندسی مانند خطوط عمودی و افقی، الگوهای مربع و مستطیل و نقش‌های هندسی در کاغذ دیواری و کفپوش‌ها استفاده می‌شود.

از جمله ویژگی‌های دیگر دکوراسیون نئوکلاسیک می‌توان به ساده بودن نقش‌های برجسته که در دیوارها وجود دارد ، استفاده از ستون و جزئیات شیوه‌های یونانی به خصوص ستون‌های کورینتی و استفاده از موادی مانند سنگ، مرمر، چوب و پارچه‌های بافته شده اشاره کرد.در این سبک استفاده از تابلو نقاشی و نقش برجسته بر روی دیوارها بسیار به چشم می‌خورد.

چه نوع رنگ‌هایی در دیوارپوش و کفپوش در دکوراسیون نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد؟

در دکوراسیون نئوکلاسیک، رنگ‌هایی خنثی مانند خاکستری، آبی کم‌رنگ، کرم و سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای کاغذ دیواری یا رنگ دیوارها و نیز کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک از رنگ‌های تیره نیز استفاده می‌شود، با این حال بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری،بژ و کرم در این سبک از دکوراسیون بهره بگیریم و آن را با رنگ‌های تیره ترکیب کنیم.

به طور مثال می‌توان از دیوارهای رنگ تیره و مبلمان روشن استفاده کرد یا برعکس.

می‌توان از ترکیب رنگ‌های مختلف برای دیوار، کف، پرده، مبلمان و اکسسوری‌ها استفاده کرد تا یک هماهنگی رنگی در دکوراسیون ایجاد شود.

به طور کلی، در دکوراسیون نئوکلاسیک، ترکیب رنگ‌های تیره و روشن به دلیل ایجاد تعادل و هماهنگی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبک-نئوکلاسیک-در-طراحی-داخلی
سبک-نئوکلاسیک-در-طراحی-داخلی

مبلمان در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک، استفاده از مبلمان با طراحی کلاسیک و شیک بسیار به چشم می‌خورد. از مبلمان‌هایی با پارچه‌های ساده و تک رنگ در کنار کوسن‌های چین دار نیز استفاده می‌شود.

مبلمان نئوکلاسیک مانند مبلمان‌های کلاسیک پر کار و دارای تزییناتی خاص نیست و برای طراحی آن از فریم چوبی ظریف و ساده استفاده می‌کنند. در این سبک دکوراسیون، مبلمان نئوکلاسیک در نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مبلمان نئوکلاسیک، پارچه‌های مخملی براق و پرزدار، مخملی مات و بدون پرز، پارچه‌های ساتن و پارچه‌های چرمی مناسب هستند.

فرش در دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

برای انتخاب طرح فرش در دکوراسیون نئوکلاسیک، بهتر است طرح‌های گلدار و موقر را در نظر بگیرید،همچنین برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون، می‌توانید از پارچه‌هایی با طرح مشابه استفاده کنید. در کل، طرح و نقش فرش‌های نئوکلاسیک بسیار مهم است و باید با سایر المان‌های دکوراسیون دارای هماهنگی و هارمونی باشد.

در پایان

تقارن در سبک نئوکلاسیک از عناصر اصلی آن محسوب می‌شود. چنین ساختاری در طراحی مطمئناً می تواند رسمی و در عین حال آرامش بخش باشد اما آمیخته شدن آن با سبک مدرن زیبایی و جذابیت را در فضای داخلی منزل به وجود می‌آورد.

اگر علاقه‌مند به بازسازی یا ساختن خانه یا ویلایی به سبک نئوکلاسیک هستید استفاده از متخصصان طراحی داخلی به شما در این امر کمک خواهد کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید