سبک-پست-مدرن-در-معماری-داخلی

سبک پست مدرن در معماری داخلی

سبک پست مدرن در معماری داخلی، یکی از سبک های معماری پسامدرن است که در دهه 1970 تا 1980 شکل گرفته است.این سبک، در تلاش است تا از قوانین خشن و سخت گیرانه و عقلانیت مدرنیسم خارج شود.

در سبک پست مدرن، از تزیینات استقبال می‌شود، اما این تزیینات همیشه در سطوح اعمال می‌شوند و بنابراین عمق واقعی ندارند. در این سبک، به جای معنا، حجم و بافت، بر ظواهر و سطحی بودن تأکید می‌شود.

در دکوراسیون داخلی پست مدرن، از خطوط ساده استفاده می‌شود و تمرکز این سبک بر عملکرد گرایی و طبق آن فرم از عملکرد پیروی می‌کند.

در دکوراسیون داخلی پست مدرن، باید به عوامل تاثیرگذاری مانند رنگ، اشیا، شکل‌ها و خط‌ها و بافت توجه کرد.

در این سبک، شیوه معماری و طراحی داخلی باید با یکدیگر هماهنگ باشند و هر نوع طراحی بدون داشتن نشانه‌ها و علائم یک سبک، فاقد اصالت است.

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در معماری داخلی

در معماری داخلی، دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و پست مدرن دارای تفاوت‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

• در سبک پست مدرن، تزیین گرایی و توجه به علایق و سلیقه‌های مختلف اهمیت دارد، در حالی که در معماری مدرن با سادگی و شعار کم بیش است.

• در معماری مدرن، کارکردگرایی و تفکر ریاضی حاکم است، در حالی که در معماری پست مدرن، تمرکز بر عملکرد گرایی و طراحی فرم از عملکرد پیروی می‌کند.

• در معماری مدرن، استفاده از فرم‌های مجرد و بی‌معنا بیداد می‌کند، در حالی که در معماری پست مدرن، توجه به معنا و فرم‌های متنوع جهت جذابیت هدف است.

• در طراحی داخلی به سبک مدرن، از خطوط ساده استفاده می‌شود و تمرکز بر عملکرد گرایی و طبق آن فرم از عملکرد پیروی می‌کند، در حالی که در سبک پست مدرن، از متریال‌های صنعتی استفاده می‌شود که حاصل همان انقلاب صنعتی است.

مبلمان در طراحی داخلی به سبک پست مدرن

در طراحی داخلی به سبک پست مدرن، از المان‌هایی استفاده می‌شود که به فضای داخلی منزل کاراکتر ویژه‌ای ببخشند و آن بخش به صورتی مجزا توجهات را به سمت خود جلب کند برخی از ویژگی‌های مبلمان در طراحی داخلی به سبک پست مدرن عبارتند از:

• استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی بخش مانند زرد، قرمز، نارنجی و رنگ سبز

• استفاده از المان‌هایی با خطوط ساده و شیب‌دار

• استفاده از مبلمان با طراحی ساده و شکل‌های هندسی

• استفاده از مبلمان با طراحی مدرن و خلاقانه

• استفاده از مبلمان با طراحی منحصر به فرد و جذاب

در کل، در طراحی داخلی به سبک پست مدرن، از المان‌هایی با طراحی ساده، شکل‌های هندسی، رنگ‌های شاد و انرژی بخش و طراحی مدرن و خلاقانه استفاده می‌شود.

سبک-پست-مدرن-در-معماری-داخلی
سبک-پست-مدرن-در-معماری-داخلی

چه جزئیاتی در طراحی داخلی به سبک پست مدرن استفاده می‌شود؟

در طراحی داخلی به سبک پست مدرن، از جزئیات و نمادهایی که دارای معنا هستند استفاده می‌شود. همچنین، از خطوط غیر متوازن و وسایل چوبی نیز در طراحی داخلی بهره می‌گیرند.

در طراحی داخلی پست مدرن، از اشکال هندسی متفاوت و شکسته و دارای پیچیدگی با جزییات بسیار چشمگیر نیز استفاده می‌شود. همچنین، رنگ‌های پر زرق و برق و آرایه‌های نامتجانس نیز در این سبک بسیار دیده می‌شود.

چه رنگ‌هایی در دکوراسیون داخلی سبک پست مدرن استفاده می‌شود؟

در دکوراسیون داخلی سبک پست مدرن، از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید، بژ، قهوه‌ای و نقره‌ای استفاده می‌شود

همچنین، در این سبک از ترکیب رنگ‌های مختلف که دارای کنتراست مناسبی است از اهمیت بیشتری برخوردار است، به عنوان مثال ترکیب رنگ قهوه‌ای با سفید، فضا را بسیار دلچسب و جذاب خواهد کرد.

در کل، در دکوراسیون داخلی سبک پست مدرن، از رنگ‌های ساده و خنثی استفاده می‌شود که باعث آرامش و سادگی در فضا می‌شوند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید