دکوراسیون-داخلی-به-سبک-کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک | دکوراسیون لوکس و مجلل

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از جمله سبک‌های لوکس و مجلل است که منشاء این سبک به یونان و روم باستان برمی‌گردد.در این سبک از معماری داخلی از گچبری‌های دیواری و سقفی،نقش برجسته‌های دیواری،داشتن لوسترهای بزرگ و استفاده از رنگ های قرمز و قهوه‌ای و سفید برای فاخرتر کردن فضای داخلی بسیار استفاده می‌شود.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک که از به نوعی یک معماری غربی و سنتی بوده دارای سبکی با ثبات است که در طول سالیان طولانی کمترین تغییرات را در خود دیده است و بر پایه‌ی یکسری اصول استوار است و کمترین ریسک را می‌پذیرد.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

چنانچه به طراحی داخلی به سبک کلاسیک علاقه‌مند باشید اولین سوالی که از خود می‌پرسید اصول سبک کلاسیک چیست؟ همانطور که در مقدمه اشاره شد دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به یونان و روم باستان برمی‌گردد.در این سبک تقارن،نظم و هارمونی بر مبنای ریاضیات و اشکال دقیق استوار است.

در این سبک تمام عناصر بر مبنای تقارن و هندسه‌ی مشخص، نظم و تناسب، طراحی و اجرا می‌شود.رنگ و متریال استفاده شده در این سبک مانند چوب،سنگ‌های مرمر و صدف برگرفته از طبیعت است.

ویژگی‌های معماری داخلی به سبک کلاسیک ارتفاع زیاد سقف‌، وجود ستون‌های متقارن و تزئین دیوارها و سقف با گچبری، پرده های سرتاسری نزدیک به هم، آینه ها، گلدان و مجسمه های برنزی،گچی یا سنگی است که بسیار به چشم می‌خورد.

گچبری‌هایی که در سبک کلاسیک به چشم می‌خورد معمولا به شکل قاب‌های دیواری یا تابلوهای برجسته بر روی دیوار نمایان می‌شود و در کنار آن استفاده از پتینه کاری بر روی سقف به همراه گچبری‌های پیچیده‌ی سقفی فضایی مجلل و لوکس را به نمایش می‌گذارد.

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک معمولا از کاغذ دیواری‌هایی با جنس پارچه یا پی‌وی‌سی با طرح‌هایی از طبیعت و گل و بته برای تزئین دیوارها استفاده می‌کنند و علاوه بر آن از پنل‌های چوبی برای تزئین دیوارها نیز بهره گرفته می‌شود.

در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از مبلمان‌های کلاسیک که دارای طرح‌های منحنی بوده با روکش‌ها یا پارچه‌های نفیس تزئین می‌شود در فضای داخلی استفاده می‌کنند.استفاده از رنگ‌های طلایی،قهوه‌ای و سفید برای رنگ مبلمان بسیار مناسب است.

پذیرایی به سبک کلاسیک

فضای پذیرایی هر خانه‌ای از جمله فضاهای مهم آن محسوب می‌شود.در تزیین فضای پذیرایی به سبک کلاسیک رعایت یکسری نکات به زیباتر کردن آن بسیار کمک می‌کند:

• استفاده از فرش‌هایی با نقش و نگار و ریز بافت و رنگ‌های فاخر • تزئین پذیرایی با مجسمه‌های گچی یا برنزی • داشتن تابلوهایی با نقاشی زیبا • استفاده از مبلمان‌های کلاسیک یا سلطنتی با روکش یا پارچه‌های طرح‌دار • تزئین دیوارها و سقف با گچبری‌هایی با طرح کلاسیک • تزئین دیوارها یا کاغذ دیواری‌ کلاسیک یا داماسک • انتخاب پرده‌های کلاسیک،آباژورهای سلطنتی و لوسترهای بزرگ • استفاده از یک نقطه کانونی در فضای پذیرایی مانند کتابخانه یا شومینه

دکوراسیون-داخلی-به-سبک-کلاسیک
دکوراسیون-داخلی-به-سبک-کلاسیک

آشپزخانه به سبک کلاسیک

اصول طراحی آشپزخانه‌هایی به سبک کلاسیک پیروی از اصول سبک کلاسیک است که در این نوشته به آن پرداخته شده است.از ویژگی آشپزخانه‌های کلاسیک، داشتن کابینت‌هایی با نقش‌های برجسته به همراه ستون و سرستون‌ است.

در آشپزخانه‎‌های کلاسیک از رنگ‌های قهوه‌ای،سفید،بژ و طلایی یا متریال چوب طبیعی بیشتر استفاده می‌شود،همچنین متریال چوب مانند چوب درختان گردو و بلوط برای کابینت‌های کلاسیک بسیار کاربرد دارد.

وجود جزیره نیز از ویژگی آشپزخانه‌های کلاسیک است که علاوه بر فضای کار به نوعی حسی از تقارن و یک نقطه کانونی برای فضای داخلی آشپزخانه فراهم می‌کند.

اتاق خواب به سبک کلاسیک

در طراحی و اجرای اتاق خواب به سبک کلاسیک نیز مانند دیگر فضاهای داخلی خانه باید اصول سبک کلاسیک را رعایت کرد:

• استفاده از تخت خواب‌هایی با تاج و تزئینات زیبا و تزئین آن با پارچه‌های ابریشمی و ساتن • داشتن کوسن‌هایی با طرح گل و طبیعت • استفاده از پرده‌های بلند و داشتن والان برای پوشش پنجره • استفاده از آباژورهای کلاسیک در کنار تخت • استفاده از کاغذ دیواری گل‌دار بر روی دیوار پشت تخت به عنوان نقطه کانونی • در صورت بزرگ بودن فضای اتاق خواب تزئین این فضا با کتابخانه‌ی چوبی با نقش برجسته‌های کلاسیک

در پایان

دیزاین خانه با سبک کلاسیک طرفداران بسیاری داشته، اما به دلیل تزئینات و جزئیات فراوان و همچنین سختی اجرای آن طبعا هزینه‌ی بسیار بالایی دارد به همین دلیل بهتر است از طراحان داخلی و مجریان حرفه‌ای در اجرای کارهای کلاسیک کمک بگیرید تا در هزینه‌هایی که در ساخت یا بازسازی منزل خود به سبک کلاسیک دارید به نتیجه مطلوبی برسید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید