مزایای-پارکت-لمینت

مزایای پارکت لمینت | 10 مزیت پارکت لمینت برای انتخاب به عنوان یک کف‌پوش

مزایای پارکت لمینت باعث شده است بسیاری از افرادی که قصد انتخاب و خرید کف‌پوش برای فضای داخلی خود دارند از پارکت لمینت به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای زیباتر کردن دکوراسیون استفاده کنند.

جنس پارکت لمینت‌ها از جنس HDF با یک لایه‌ی سطحی ملامینه است.پارکت لمینت‌ها طی یک فرایند لایه سازی تولید می‌شوند که لایه‌های آن متشکل از خرده‌های چوب و ترکیبی از فرآورده‌های نفتی است.

ابعاد پارکت لمینت‌ها در طول 120 و عرض 20 سانتیمتر است که کناره‌های شیاردار آن بصورت کام و زبانه به یکدیگر کلیک می‌شوند و بر روی یک فوم با ضخامت 2 میلیمتر که بر روی سطح زمین قرار گرفته نصب می‌شوند.

پارکت لمینت‌ها به دلیل استانداردهای AC که دارند بر اساس ضریب سایشی طبقه بندی می‌شوند و هر چه استاندارد AC بالاتر باشد پارکت لمینت از کیفیت بالایی برخوردار است.

نصب پارکت لمینت

بعد از مشخص شدن مساحت مورد نظر فوم زیر کار را بر روی سطح زمین پهن می‌کنند و لبه‌های فوم را با چسب نواری به یکدیگر چسبانده و متصل می‌کنند. بعد از آن از گوشه‌ای از فضای داخلی شروع به نصب تایل‌های پارکت لمینت که دارای شیارهایی بصورت کام و زبانه است می‌کنند.

نصب پارکت لمینت بصورت کلیکی است و باید این نکته مدنظر داشت که به خاطر انبساط و انقباضی که در پارکت لمینت وجود دارد باید از دیواره‌ها و اجسام ثابت فاصله‌ای در حدود 1 تا 1/5 سانتیمتر در نظر گرفت.برای پوشاندن این فاصله و زیباتر کردن فضای داخلی از قرنیزهای PVC یا چوبی استفاده می‌کنند.

مزایای پارکت لمینت

پارکت لمینت دارای مزایای بسیاری است و به همین دلیل آن را به عنوان یکی محبوب‌ترین کفپوش ها در صنعت دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است و بسیاری از افراد به دنبال خرید پارکت لمینت می‌روند.

از مزایای پارکت لمینت… 1. سرعت نصب پارکت لمینت بالا است و به دلیل قابلیت کلیکی که دارد در مساحت‌های تا 100 متر را در کمتر یک روز نصب می‌کنند.

2. به دلیل داشتن فومی که در زیر پارکت لمینت پهن می‌شود از آن به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی مناسب یاد می‌شود و از انتقال سرما و سروصدا جلوگیری می‌کند.

3. پارکت لمینت به دلیل ساختار لایه لایه‌ای که دارد از استحکام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و همانطور که اشاره شد دارای درجه‌بندی AC است که استاندارد و ملاکی برای مقاومت آن در برابر سایش است.

4. پارکت لمینت نصبت به پارکت‌های چوبی ارزان‌تر است و بعد از نصب آن دیگر نیازی به لاک و ساب ندارد.

5. نگهداری و نظافت پارکت لمینت بسیار آسان است و آلودگی و چرک را به خود جذب نمی‌کند و برای تمیز کردن آن تنها به به یک تی یا دستمال نمدار نیاز دارید.

6. پارکت لمینت‌ها دارای قابلیت نصب مجدد هستند و در صورت تغییر مکان می‌توانید آن را از زمین جدا کرده و در محل دیگری آن را نصب کنید.

7. پارکت لمینت‌ها دارای سبک و طرح‌های متنوعی هستند و گزینه‌های زیادی از برندهای مختلف وجود دارد که برای انتخاب پارکت لمینت به شما این امکان را برای خرید می‌دهد.

8. پارکت لمینت به دلیل طرح چوب درختان، حسی از گرما،صمیمیت و تداعی کننده‌ی در کنار طبیعت بودن را به انسان می‌دهد.

9. پارکت لمینت در برابر اجسام نوک تیز مقاوم است و به راحتی آسیب پذیر نیست.

10. در صورت آسیب دیدن یکی از تایل‌های پارکت لمینت می‌توان آن را با تایل سالم جایگزین کرد.

مزایای پارکت لمینت
مزایای پارکت لمینت

پارکت لمینت پالاز

پارکت لمینت پالاز با استاندارد AC4 از جمله بهترین پارکت‌های موجود در بازار است که با ضخامت 8 میلی‌متر در برابر آسیب دیدگی بسیار مقاوم بوده و تمام مزایایی که در این مقاله به آن اشاره شده را دارا است.

پارکت لمینت پالاز در 18 رنگ و دارای طرح‌های گوناگونی است که گزینه‌های زیادی را برای انتخاب و خرید پارکت پالاز در اختیار شما قرار می‌دهد.

در پایان

مزایایی که درباره پارکت لمینت در این مقاله به آن پرداخت شد آن را نسبت به سایر انواع پارکت برتری می‌دهد و پارکت لمینت را به عنوان یکی از بهترین کف‌پوش‌ها برای دکوراسیون داخلی تبدیل می‌کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید