پارکت-لمینت

پارکت لمینت برای پذیرایی | 3 فاکتور مهم در انتخاب پارکت لمینت برای پذیرایی

پارکت لمینت برای پذیرایی از جمله انتخاب‌هایی است که تغییرات بسیار چشمگیری را در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد می‌کند.افرادی که دوست دارند فضای خانه را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل کنند از پارکت لمینت برای پذیرایی استفاده می‌کنند تا فضایی شیک را برای خانه ایجاد کنند.

پارکت لمینت یکی از انواع پارکت است که امروزه به دلیل قیمت مناسب‌تر و تنوع بیشتری و ماندگاری زیادی که داراست برای فضای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگامی که در مورد پارکت لمینت برای پذیرایی فکر می‌کنیم چند فاکتور را باید مدنظر قرار دهیم که در این مقاله به اختصار به آن می‌پردازیم. از جمله مواردی که بسیار مهم هستند:

  • مساحت فضای پذیرایی
  • رنگ پارکت لمینت
  • برند پارکت لمینت

رنگ پارکت لمینت برای پذیرایی

معمولا رنگ پارکت لمینت‌ها به دو دسته کلی تیره و روشن تقسیم می‌شود. انتخاب رنگ پارکت لمینت برای فضای پذیرایی بستگی زیادی به دکوراسیون داخلی و رنگ‌های بکار رفته در مبلمان و رنگ دیوار یا کاغذ دیواری‌ها دارد.

اینکه متناسب با فضای دکوراسیون داخلی خانه از انواع پارکت‌های تیره یا روشن استفاده کنیم هم بستگی به سلیقه شما دارد که به دنبال هارمونی در فضای منزل هستید یا ترجیح می‌دهید یک کنتراست در فضای داخلی ایجاد کنید.

همچنین مساحت فضای پذیرایی نیز در انتخاب رنگ پارکت لمینت تاثیر‌گذار است که بهتر است برای فضاهای کوچک از رنگ‌های روشن و برای فضاهای بزرگ از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

رنگ-پارکت-لمینت-برای-پذیرایی
رنگ-پارکت-لمینت-برای-پذیرایی

مساحت فضای پذیرایی

مساحت فضای پذیرایی در انتخاب پارکت لمینت بسیار حائز اهمیت است وبهتر است برای پذیرایی‌های کوچک از پارکت لمینت‌های روشن استفاده کنید تا علاوه بر اینکه نور را به خود جذب نمی‌کند به نوعی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی راحت‌تر هماهنگ می‌شود.

استفاده از رنگ‌های تیره‌تر نیز برای پذیرایی بزرگ توصیه می‌شود.رنگ‌های تیره با یک نورپردازی مناسب فضایی با جلوه مدرن و شیک را برای فضای پذیرایی به ارمغان می‌آورد.

برندهای پارکت لمینت

امروزه با توجه به تحریم‌هایی که صورت گرفته وارادات پارکت لمینت به ندرت انجام می‌شود و پارکت‌ لمینت های موجود در بازار بیشتر تولیدات داخلی هستند که می‌توانید تهیه کنید.

هر کدام از برندهای پارکت لمینت جنس کاربرد و کیفیت متفاوتی دارد و با توجه به بودجه‌ای که در نظر می‌گیرید نسبت به خرید پارکت لمینت اقدام می‌کنید.

پارکت لمینت‌های چامسون ترکیه،ایگر آلمان،اوک وود چین از جمله پارکت‌های وارداتی هستند و پارکت‌های داخلی از جمله آرتا،ایمپریال و پالاز نمونه محصولات داخلی هستند.

پارکت لمینت‌های پالاز نیز از جمله برندهایی است که در کنار سایر برندهای داخلی و خارجی توانسته بخشی از سهم بازار دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص دهد.

جنس لمینت‌های پالاز از چوب فشرده شده و بصورت high density fiberboard تولید می‌شود.روکش پارکت لمینت‌های پالاز به شکل تنه درختان است تا تداعی کننده پارکت‌های چوبی باشد.

انواع مدل‌های پارکت لمینت پالاز

پارکت لمینت‌های پالاز جزء بهترین پارکت‌های بازار محسوب می‌شود که دارای ضخامت 8 میلی‌متر و روکش استاندارد AC4 است.پارکت لمینت پالاز دارای 18 طرح متفاوت است که هر کدام رنگ‌های متفاوتی از را شامل می‌شود.

انتخاب پارکت لمینت‌های پالاز برای پذیرایی با توجه به طرح و رنگ‌هایی که این محصول دارد متفاوت است.برای پذیرایی‌های کوچک از لمینت‌های رنگ روشن مانند پارکت لمینت کد 1702 و 1701 و برای پذیرایی‌های بزرگ از رنگ‌های تیره مانند کد 1717 و 1721 می‌توان استفاده کرد.

در پایان

انواع کف‌پوش برای پذیرایی مانند سرامیک،کف‌پوش PVC و پارکت‌های چوبی جزء گزینه‌هایی هستند که برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارد.

پارکت لمینت برای پذیرایی نیز مانند دیگر کف‌پوش‌ها از این امر مستثنا نیست، ولی امروزه این کف‌پوش به لطف تکنولوژی حسی از طبیعت و صمیمیت را برای فضای پذیرایی بوجود می‌آورد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید