کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری راه راه و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

سوال اینجاست که کاغذ دیواری راه راه از نظر روانشناسی در ذهن افراد چه ایده‌ای ایجاد می‌کند؟ به طور کلی وقتی از خطوط راه راه عمودی استفاده شود به بیشتر شدن ارتفاع کار کمک می‌کند و زمانی که نیاز است سقف یک مکان بلندتر نشان داده شود کاغذ دیواری راه راه بهترین گزینه خواهد بود. برای مکان‌های کوچک که نیاز است فضا بزرگتر نشان داده شود از خطوط راه راه افقی استفاده می‌شود.

امروز کاغذ دیواری‌های راه راه در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است که از این نوع کاغذ دیواری معمولا به عنوان یک طرح خنثی برای ترکیب کردن با طرح‌های دیگر کاغذ دیواری با توجه به سبک دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که طرح‌های جدیدی از کاغذ دیواری‌های راه راه در بازار عرضه شده اند که به تنهایی فضای داخلی را زیباتر می‌کنند و حتما نیازی به ترکیب کردن آن با انواع دیگر کاغذ دیواری نیست.

کاغذ دیواری راه راه مناسب کجاست؟

کاغذ دیواری راه راه می‌تواند در هر جایی استفاده شود، اما معمولا برای راه پله‌ها و راهروها یا فضاهایی که قصد ترکیب کردن با یک کاغذ دیواری گلدار باشد؛ کاغذ دیواری راه راه یا کاغذی که دارای خطوط عمودی است در لیست کاغذهایی قرار می‌گیرد که برای دکوراسیون استفاده می‌شود.

اگر فضای مورد نظر کوچک باشد استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با خطوط افقی بسیار مناسب است که سبب می‌شود که دیوارهای کوچک عریض‌تر نشان داده شود.

کاربرد کاغذ دیواری راه راه

با استفاده از کاغذ دیواری مدل راه راه می‌توان به ایده‌های جالبی رسید به طور مثال در آشپزخانه‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی به جای کاشی باشد. برخی از جنس‌های به کار رفته برای کاغذ دیواری راه راه به صورتی است که قابل شستشو بوده و در جاهایی که مرطوب هستند نیز استفاده می شود.

اجرای کاغذ دیواری مدل راه راه در اتاق کودکان سبب رشد و خلاقیت ذهنی در آنها می‌شود، به طور کلی خطوط عمودی به کار رفته بر روی دیوارها به شکلی است که می‌توان آن را دقیق‌تر ارزیابی کرد.

این‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از رنگ‌های گرم و ملایم از کاغذ دیواری راه راه برای اتاق کودکان مناسب است. این سبک از کاغذهای دیواری برای مهدکودک‌ها نیز استفاده می‌شود.

ترکیب کاغذ دیواری‌های راه راه و گل‌دار در اتاق پذیرایی از کاربردهای دیگر این نوع از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری راه راه سبب می‌شود که کاغذ دیواری گل‌داری که در پذیرایی است خود را به خوبی نشان دهد و به عنوان یک نقطه‌ی کانونی تلقی شود.

به طور کلی مدل‌های راه راه بر اساس سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند، برخی دارای لاین‌های درشت و برخی به صورت باریک هستند. برخی از طرح های ویژه استفاده می‌کنند و برخی به گونه‌ای طراحی شده اند که رنگ‌های برجسته سازی شده را نمایش می‌دهند.

کاغذ دیواری راه راه در دکوراسیون داخلی
کاغذ دیواری راه راه در دکوراسیون داخلی

کاربرد روانشناسی رنگ کاغذ دیواری راه راه

رنگ‌های مختلفی از کاغذ دیواری راه راه در بازار موجود است که با توجه به فضایی که قصد تزئین آن دارید و سلیقه‌تان آن را انتخاب می‌کنید و با کاغذ دیواری‌های دیگر ترکیب می‌کنید.

فرض کنید فضایی که قصد کاغذ دیواری کردن آن را دارید از نور طبیعی کم بهره است، پس استفاده از رنگ کرم را به عنوان رنگ پایه‌ی کاغذ دیواری راه راه انتخاب کنید و آن را با کاغذ دیواری یا رنگ‌هایی چون نارنجی، زرد یا آبی کم رنگ ترکیب کنید تا به نتیجه خوبی برسید.

همچنین اگر دارای فضای بزرگی هستید، استفاده از کاغذ دیواری راه راه با رنگ‌های تیره سبب می‌شود که دیوارها نزدیک به هم به نظر برسند و به نوبه‌ی خود سبب کوچکتر نشان دادن فضا شود.

در صورتی که قرار است از کاغذ دیواری راه راه برای مکان‌های تبلیغاتی استفاده شود باید اصل غافلگیری اجرا شود به طوری که رنگ‌ها با هم هارمونی مشخصی نداشته باشند.

مثلاً استفاده کاغذ دیواری مدل راه راه در یک فست فود با رنگ قرمز سبب ایجاد اشتها می‌شود و استفاده از رنگ‌های گرم و آرام در پذیرایی سبب ایجاد امنیت خواهد شد.

در صورتی که قرار است از کاغذ دیواری مدل راه راه برای یک منطقه گرمسیر استفاده شود بهتر است از ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده شود چون این ترکیب سبب می‌شود که احساس خنکی ایجاد شود.

در پایان

کاغذ دیواری‌های راه راه به عنوان کاغذ دیواری‌ای شناخته می‌شود که با هر نوع طرحی به خوبی ترکیب می‌شود و برای کسانی که در انتخاب کاغذ دیواری کم ریسک هستند گزینه‌ی مناسبی است.

کاغذ دیواری‌های راه راه به دلیل ویژگی‌های بصری که ایجاد می‌کنند در بزرگتر یا کوچکتر شدن فضاهای داخلی بسیار موثرند و حتی در بسیاری از موقع ایرادات اساسی که به دلیل قناسی بوجود می‌آید را به خوبی پوشش می‌دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید