کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

چه نوع کاغذ دیواری برای خانه های کوچک مناسب است؟

هنگامی که برای انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌ های کوچک تصمیم می‌گیرید، باید توجه کنید که رنگ و طرح آن اثر فوق العاده‌ای در کوچک یا بزرگتر دیده شدن فضا دارد. اگر در این زمینه اشتباهی کنید خانه شما کوچکتر از چیزی که هست به نظر می آید. انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کوچک باید با بررسی، طراحی و رنگ ویژه انجام شود.

امروزه کاغذ دیواری‌ها به دلیل سهولت کاربرد تا حد زیادی جایگزین رنگ کردن دیوارها شده اند. با اینکه می‌توان با رنگ آمیزی، تلفیق چند رنگ و حاشیه سازی روی گچبری‌ها، نمای زیبایی برای خانه ایجاد کرد اما باز هم در برابر رنگ‌ها و طرح های متنوع و جذاب کاغذ دیواری حرفی برای گفتن ندارد.

کاغذ دیواری به سرعت و راحتی نصب می‌شود و به هم ریختگی و عملیات بنایی چندانی ندارد. علاوه بر این دیگر نیازی نیست وسایل منزل را جمع کنید، چندین روز بوی تند رنگ و مواد تینر را تحمل کنید. از سوی دیگر از نظر اقتصادی هم گاهی کاغذ دیواری‌ها به صرفه‌تر هستند.

در انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کوچک چه نکاتی مهم است؟

برای انتخاب کاغذ دیواری سه عامل رنگ و طرح و جنس باید مد نظر قرار بگیرد. فکر می‌کنید چه رنگ کاغذ دیواری برای خانه های کوچک مناسب است؟ در پاسخ به این سوال احتمالا حدس زده‌اید که رنگ‌های سرد فضای خانه را بزرگتر از چیزی که هست و رنگ‌های گرم فضای داخلی خانه را کوچکتر جلوه می‌دهند.

بهترین رنگ کاغذ دیواری برای خانه های کوچک رنگهای سبز و آبی یا سبز آبی، بنفش، سفید و کرمی روشن، نباتی رنگ و صدفی است. در نتیجه باید از انتخاب رنگ های گرم مانند زرد، قرمز، نارنجی و قهوه ای اجتناب کنید.

البته ناگفته نماند جدا از رنگ های سرد، کاغذ دیواری هایی که رنگ های خنثی مانند بژ، کرمی و سفید دارند برای بزرگتر دیده شدن فضا، گزینه ایده آلی برای آپارتمانهای کوچک هستند.

اولین عامل برای شروع طراحی کاغذ دیواری در نظر گرفتن رنگ کلی دکوراسیون خانه و رنگ وسایل است که باید حتما با کاغذ دیواری هارمونی داشته باشد. توجه باشید که اگر این هارمونی را رعایت نکنید در نهایت بی نظمی و ظاهر خسته کننده و ناخوشایند خانه چشم انداز بدی به وجود می‌آورد.

همانطور که احتمالا شما هم حدس زده اید برای خانه هایی که متراژ پایین دارند باید کاغذ دیواری هایی با رنگ روشن و براق در نظر بگیرید. از سوی دیگر اگر کفپوش خانه شما ساده است بهتر است کاغذ دیواری از مدل‌های طرح دار ساده و با رنگ گرم و ملایم انتخاب شود. می‌توانید از کاغذ دیواری‌های سه بعدی برای جان بخشی بیشتر به فضا استفاده کنید.

جالب است بدانید که کاغذ دیواری هایی که رنگ‌هایی روشن با طرح‌های کوچک و یا محو و کم رنگ دارند باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه‌های کوچک می شوند. در مقابل رنگهای تیره فضا را کوچک و دلگیر نشان می دهند پس بهترین انتخاب برای اتاق‌های کوچک کاربرد کاغذ دیواری‌هایی با رنگهای روشن و ترجیحا با طرح‌های براق و برجسته است.

انتخاب جنس و رنگ کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک هر دو به یک نسبت در زیبایی و جذابیت فضا تاثیرگذار است. خانه‌هایی که دکوراسیون داخلی فانتزی و یا مدرن دارند با کاغذ دیواری‌های ساده، نمای شیکی پیدا می‌کنند. از طرف دیگر در خانه‌ها با دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک کاغذ دیواری‌هایی با نقش و طرح برجسته و مدرن انتخاب ایده آلی است.

البته در انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک فاکتورهای متفاوتی مانند سلیقه شخصی شما می‌تواند دخیل باشد. ممکن است شما علاقه داشته باشید کاغذ دیواری با رنگ‌های بسیار کم رنگ و با طرح ساده انتخاب کنید و نمی‌خواهید طرح‌های دیوار خیلی منظره شلوغی ایجاد کنند؛ این انتخاب برای خانه‌های کوچک ایده آل و مناسب است.

اما اگر به کاغذ دیواری با طرح‌های برجسته و پررنگ و لعاب علاقه دارید باید به سبک دکوراسیون خانه‌تان دقت کنید. شلوغی دکوراسیون در کنار شلوغی طرح های کاغذ دیواری آرامش ذهنی را از بین می‌برد و فضایی آشفته به وجود می‌آورد. بنابراین علاوه بر نوع روحیه و سلایق‌تان حتما به دکوراسیون خانه و متراژ خانه دقت کنید.

رنگ کاغذ دیواری برای خانه های کوچک
رنگ کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

طرح های مدرن کاغذ دیواری

اگر فضایی که مد نظر دارید علاوه بر کوچکی سقف کوتاهی دارد بهتر است کاغذ دیواری از رنگ سقف تیره تر باشد تا سقف بلندتر به نظر بیاید.

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی برای جان بخشی بیشتر، ایجاد خطای دید، محیط دنج و خلاقانه تنها یکی از دیوارها را تحت عنوان دیوار تاکیدی، کاغذ دیواری می‌کنند که بهتر است طرح دار باشد. در این سبک‌ها بهتر است دیوار تاکیدی از رنگ‌های تیره‌تر انتخاب شود تا در فضا عمق ایجاد شده و بزرگتر به نظر بیاید.

اگر تمایل دارید سبک‌های جدید کاغذ دیواری انتخاب کنید که نمای دیوارهای مختلف با هم فرق می‌کند یا اینکه تنها یکی از دیوارها طرح دار و بخش های دیگر ساده یا با نمای آجر سه سانتی است، می‌توانید از یک طراح و یا متخصص دکوراسیون کمک بگیرید و طرح دلخواه‌تان را پیاده سازی کنید.

با اینکه انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های نقلی و جمع و جور حساسیت‌های ویژه ای دارد اما نگران نباشید سبک‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها خانه‌ای گرم و صمیمی و در عین حال با نمایی دل بازتر و زیباتر خلق کنید. معمولا کاغذ دیواری‌ها با رنگ و تم طوسی و خاکستری و کرم قهوه ای با رگه‌ها و طرح‌های براق ظریف طرفداران بسیاری دارد.

در صورتی که اصرار دارید طرح‌های پررنگ و برجسته روی دیوارهای خانه پدیدار باشد بهتر است انتخابتان رنگ‌های ملایم، ترجیحا با رنگ سدری و سبز روشن با طرح‌های ریز از گل و برگ‌های منحصربفرد باشد.

اگر طرح دیوار پوش را با فضای اتاق خواب یا اتاق کار ست کنید فضا بسیار دلنشین تر و جذاب‌تر خواهد شد. مثلا می‌توانید طرح دیوار پوش و ست روتختی را طرح کاملا یکسان انتخاب کنید تا چشم اندازی به شدت چشمگیر و زیبا ایجاد کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید