نگهداری کاغذ دیواری

6 نکته مهم درباره نگهداری کاغذ دیواری | نکاتی در مورد نگهداری و ترمیم کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون انتخاب مناسبی است که از جنبه‌های مختلف می‌تواند رضایت شما را جلب کند، هزینه انجام کاغذ دیواری، تنوع در طرح و نقش و نحوه نگهداری کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش هایی که می‌توان برای دیوار در نظر گرفت ایده آل است.

اما سوالات زیادی درباره نحوه نصب و نگهداری کاغذ دیواری وجود دارد، که پاسخ آن احتمالا برای شما مفید باشد.

1.چطور کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنیم؟

روش های مختلفی برای جدا کردن کاغذ دیواری وجود دارد، می‌توانید با ابزاری مناسب سوراخ های ریزی بر روی کاغذ دیواری ایجاد کنید و با آب‌پاش کاغذ دیواری را نمناک کنید، سپس به کمک کاردک از قسمت پایین و درز کاغذ دیواری آن را جدا کنید. برخی کاغذ دیواری‌ها با چسب‌های محکمی(چسب چوب) چسبانده شده که نیاز به ماده شیمیایی حلال چسب کاغذ دیواری است.

روش دیگری که وجود دارد استفاده از بخار آب است. به کمک دستگاه بخارشوی به قسمت‌های مختلف کاغذ دیواری بخار برسانید تا چسب پشت آن جدا شود و سپس با کاردک آن را جدا کنید.

2.چطور کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

تمیز کردن انواع کاغذ دیواری بستگی زیادی به جنس آن دارد. برخی کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو نیستند ،بنابراین برای تمیز کردن آن تنها باید از یک اسفنج خشک استفاده کنید، کشیدن مرتب اسفنج می‌تواند کمک کننده باشد.

 توجه نمایید که برخی لکه‌ها مقاومت زیادی دارند و اگر از هر روشی برای پاک کردن استفاده کنید، آسیب جدی به کاغذ دیواری وارد می‌کند و چهره آن را بدتر از قبل نشان می دهد، بنابراین بهتر است این گونه لکه‌ها را نادیده بگیرید.

برخی کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو هستند و شما می‌توانید مایع آب صابون ملایمی تهیه کنید و با دستمال مخصوص بر روی لکه بکشید.

ابتدا بر روی قسمتی از کاغذ دیواری را که دیده نمی‌شود امتحان کنید و در صورتی که تماس آب-صابون به کاغذ دیواری آسیب نمی‌زند، قسمت مورد نظر را تمیز کنید. حتما بعد از آب -صابون با دستمال بر روی قسمتی که شستشو داده‌اید، بکشید تا آثار آب-صابون از بین برود.

لکه‌های چربی را می‌توان به کمک پاک کن صمغی از بین برد. بر روی لکه ایجاد شده، پاک‌کن بکشید و سپس آن را پاک کنید. بهترین روش در نگهداری کاغذ دیواری گردگیری مرتب است. گرد و خاک به مرور باعث کثیف شدن و از بین رفتن جلوه کاغذ دیواری می‌شود. به کمک برس مخصوص جارو برقی از بالا به پایین جارو بکشید و خاک‌ها را از بین ببرید.

استفاده از جارو برقی باعث می‌شود که خاک به طور کامل از بین برود، در حالی که به کار بردن دستمال یا جاروی دستی، خاک را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر می‌نشاند و موجب کثیفی بیشتر می‌شود.

نکات مهمی که در شستشوی کاغذ دیواری باید در نظر بگیرید آن است که برای شستشو از اسکاچ زبر استفاده نکنید، همچنین شوینده‌های قوی به کاغذ دیواری آسیب جدی وارد می‌کنند و آب زیاد باعث خیس شدن آن می‌شود و ممکن است چسب کاغذ دیواری از بین برود و از دیوار جدا شود. هنگام شستشو از درزها مراقبت کنید که آب زیر آن نفوذ نکند، و موجب بلند شدن کاغذ دیواری نشود.

3.کاغذ دیواری چقدر دوام دارد؟

عوامل مختلفی بر طول عمر کاغذ دیواری اثرگذار است. از جمله جنس کاغذ دیواری، کیفیت آن و نحوه نگهداری کاغذ دیواری، اما به طور کلی کاغذ دیواری می‌تواند 5 سال دوام داشته باشد. در کاغذ دیواری‌هایی که وینیل به کار رفته یا از جنس فایبرگلاس است می‌توان انتظار طول عمر بالاتر از 5 سال را هم داشته باشید.

دوام کاغذ دیواری
دوام کاغذ دیواری

4.چطور کاغذ دیواری بلند شده را درست کنیم؟

ابتدا دیوار آن قسمت را تمیز کنید، گرد و خاک و چسب‌های به جا مانده را از بین ببرید، سپس چسب کاغذ دیواری را به خود کاغذ دیواری زده و با دقت آن را بچسبانید. برای اینکه حبابی زیر آن باقی نماند از غلتک استفاده کنید و روی سطح مورد نظر فشار دهید، تا کاغذ دیواری به خوبی بچسبد.

5.چرا کاغذ دیواری زرد می شود؟

کاغذ دیواری از مواد مختلفی ساخته شده، یکی از مواد به کار رفته در آن لیگنین است، هر چه مقدار این ماده در الیاف کاغذ دیواری بیشتر باشد، به مرور زمان و در تماس با اکسیژن و تابش آفتاب زرد می‌شود، اما این نشان دهنده آن است که کاغذ دیواری که انتخاب کرده‌اید، کیفیت و مرغوبیت بالایی ندارد.

همچنین نحوه نگهداری کاغذ دیواری مانند قرار گرفتن آن در برابر تابش مداوم خورشید و نبود پرده جلو پنجره می‌تواند اثر گذار باشد.

6.یک رول کاغذ دیواری چند متر است؟

اندازه استانداردی که برای هر رول کاغذ دیواری در نظر گرفته شده، پهنای 53 سانتی متر و طول 1000 سانتی متر است، اما می‌توان رول‌های کاغذ دیواری با پهنای 70 سانتی متر، 100 سانتی متر و 106 سانتی متر هم در بازار مشاهده کرد که رول با عرض 106 سانتی متر، طول آن 1550 سانتی متر است.

اندازه استاندارد کاغذ دیواری یعنی رول 53 در 1000 سانتی‌متر مساحتی با اندازه ی 5 متر مربع از سطح دیوار را پوشش می دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید